سفیران سلامت راه گشای دست یابی به سلامت اجتماعی

مشهد (پانا)- رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پانا گفت: رسالت مدارس آموزش و پرورش آموزش سواد سلامت به دانش آموزان است .

کد مطلب: ۹۰۹۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سفیران سلامت راه گشای دست یابی به سلامت اجتماعی

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در دبستان آرمینه مصلی نژاد ناحیه۶ به اجرا درآمد. در این برنامه مهمانانی از جمله کشتی دار رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و احمدی پور معاون پرورشی ناحیه6، گلی ، موسوی و قاسمی نمایندگان هلال احمر استان محسنی نماینده مرکز بهداشت حضور داشتند.

علاوه بر مهمانان ذکر شده تعدادی از مراقبین سلامت و معاونین پرورشی مدارس نیز آمده بودند.

پس از به اتمام رسیدن اجرای گروه سرود دبستان دخترانه مصلی نژاد و رژه اختتامیه سفیران سلامت دبستان دخترانه فرهنگیان و اهدا پک های دانش آموزان کشتی دار به مصاحبه با خبرنگار پانا پرداخت.

کشتی دار ضمن تشکر از خبرگزاری پانا گفت: همانطور که می دانید رسالت مدارس آموزش و پرورش آموزش سواد سلامت به دانش آموزان است. در انتقال مفاهیم سواد سلامت آموزش همسالان و دانش آموزان نقش به سزایی دارد.

وی همچنین افزود:سفیران سلامت مدارس آموزش هایی می بینند و با دانشی که فرا گرفته اند تجربیات خود را به هم سالان و هم کلاسی های خودشان منتقل میکنند و بدین وسیله سبب ارتقای بهداشت در مدارس می شوند.

او در ادامه متذکر شد:یکی از بهترین برنامه هایی که اداره سلامت و تندرستی برگزار میکند همین برنامه سفیران سلامت است .

کشتی دار گفت: باید کارشناسان سلامت ادارات مختلف به سمت و سویی بروند که این برنامه را تقویت کنند و دانش آموزان هم باید این مفاهیم را فرا بگیرند، مراقبین سلامت نیز باید انتقال مفاهیم را به بهترین شیوه داشته باشند تا ما نسلی شاداب و سلامت داشته باشیم .

وی افزود: یکی از اهداف سفیران سلامت علاوه بر آموزش هم سالان توسط دانش آموزان آموزش خانواده ها از جمله برادر و خواهر و حتی پدر و مادرهای خود است که بتوانند ان هارا نیز با این مفاهیم آشنا کنند .

کشتی دار رئیس اداره سلامت و تندرستی گفت: طرح سفیران سلامت از سه سال گذشته در حال اجراست قبلا رابطین بهداشت در مدارس فعالیت داشتند،وی گفت: با اجرای طرح سفیران سلامت ما تقریبا به اهداف خود نزدیک شده ایم اما هنوز این طرح نیاز به تقویت دارد .

وی افزود: ما امسال رقابت های علمی را برای سفیران سلامت تعریف کرده ایم که دانش اموزانی که اموزش هارا می بینند امتحان کتبی از آنها گرفته شود و سطح سواد سلامت آنها سنجیده شود این به دانش اموزان کمک میکند که به اصطلاح مطالب بهداشتی را بیشتر مطاله کرده و بهتر یاد بگیرند .

کشتی دار در پایان گفت: در انتها من تشکر ویژه میکنم از زحمات شما و ارزوی موفقیت دارم انشاالله که با همکاری همه شما بزرگواران ما بتوانیم رسالتمان را در عرصه سلامتی جامعه به انجام برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار