همایش دوچرخه‌سواری دانش‌آموزان در شهرری برگزار شد

شهرری (پانا) - همایش دوچرخه‌سواری در قالب پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو و با شعار هوای پاک با حضور 200 دانش آموز در شهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۹۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
همایش دوچرخه‌سواری دانش‌آموزان در شهرری برگزار شد

به مناسبت روز زمین پاک در پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو ویژه دانش‌آموزان و شهروندان شهرری با هدف ترویج حمل و نقل پاک و ترغیب شهروندان برای استفاده از دوچرخه برگزار شد.

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ با حضور در این همایش گفت: کیفیت هوا از مهمترین فاکتورهای زیست محیطی است و بر ‌اساس تدبیر شهردار تهران مبنی بر ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری به عنوان یکی از مدهای حمل و نقلی، برگزاری چنین همایش‌هایی برای ترویج و اشاعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک حائز اهمیت است.

او با اشاره به اینکه آلودگی هوا یکی از دغدغه‌های مهم شهر تهران است افزود: با توجه به این‌که بخش اعظمی از آلودگی هوا به علت تردد وسایل نقلیه موتوری است، استفاده از دوچرخه راهگشای این معضل شهری به شمار می آید.

افشار دانش‌آموزان را به عنوان اثرگذارترین قشر از سفیران آموزشی معرفی کرد و گفت: استفاده از دوچرخه علاوه بر تاثیری که در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت در سلامتی و رفع مشکل کم‌تحرکی افراد نیز اثرگذار است. شهردار منطقه 20 به نشاط آور بودن دوچرخه سواری اشاره کرد و خواستار مشارکت هرچه بیشتر دانش‌آموزان در استفاده از حمل و نقل عمومی و کمک به کاهش آلودگی هوا شد.

این برنامه ورزشی با حضور 200 دانش‌آموز دوچرخه سوار مقطع دبیرستان که از سوی شهرداری منطقه ۲۰ مجهز به کلاه ایمنی و دوچرخه بودند از بوستان ترافیک آغاز شد و شرکت کنندگان مسیر 5 هزار متری از خیابان سلمان فارسی، میدان هادی ساعی، میدان شهید مدرس، خیابان شهید فدایی و ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) را رکاب زدند.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار