رییس سازمان دانش آموزی تهران: سازمان دانش آموزی پیام آور نشاط برای دانش آموزان است

تهران(پانا) – عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی تهران هدف از برگزاری مسابقات دانش آموزی را تجربه نشاط گروهی با حضور خانواده ها عنوان کرد.  

کد مطلب: ۹۰۹۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رییس سازمان دانش آموزی تهران: سازمان دانش آموزی پیام آور نشاط برای دانش آموزان است

دومین روز از ششمین دوره مسابقات ساخت و پرواز هواپیمای گلایدر به مناسبت یادواره شهدای پرواز با حضور رییس سازمان دانش آموزی تهران در کانون فرهنگی تربیتی شهید رجایی (منطقه12 تهران) برگزار شد.
عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی تهران در گفتگو با پانا هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد فرصتی برای نشاط دانش آموزان اعلام کرد و گفت: همانطور که از نام سازمان دانش آموزی مشخص است این نهاد برای دانش آموزان است و قرار است پیام آور نشاط و شادی برای دانش آموزان باشد. از این جهت تلاش کردیم دانش آموزان را به سمت تجربه یادگیری با نشاط در قالب مسابقه های دانش آموزی ببریم. در این نوع مسابقات بیشتر از آنکه برد و باخت برای دانش آموز مهم باشد تجربه شرکت در یک کار گروهی آن هم با حضور پدر و مادرها اهمیت دارد.
رییس سازمان دانش آموزی تهران افزود: طرح ها و برنامه ریزی های سازمان دانش آموزی به گونه ای است که دانش آموزان در حین مسابقه با هم بودن را تمرین کنند. وی افزود: سه مسابقه برای ایجاد نشاط و هیجان برای دانش آموزان تهرانی در نظر گرفته شده است. یکی از این مسابقات برگزاری مسابقات گلایدر است. گلایدر نوعی هواپیمای دست ساز است و بچه ها و خانواده در کنار هم می توانند کاردستی شان را آماده کنند و این بسیار ارزشمند است. درواقع دانش آموز در فاصله زمانی که فرصت دارد تا گلایدر خود را بسازد و به مسابقه برساند ناگزیر از خانواده کمک گرفته و در نتیجه امکان تجربه همکاری و همیاری برای دانش آموز فراهم می شود. همچنین در ادامه کار وقتی برای شرکت در مسابقه ای که در سطح گسترده شهر تهران برگزار می شود، حضور پیدا می کند در واقع تجربه یک رقابت شاد برای دانش آموز فراهم می شود.
باستانی با اشاره به اینکه امسال مسابقات گلایدر با حضور حدود 500 نفر دانش آموز دختر و پسر در دو روز جداگانه برگزار شده است، گفت: انشاله اختتامیه این مسابقات به زودی برگزار می شود. در کنار موضوع مسابقه که تقدیر از برگزیدگان است یادواره شهدای پرواز و تقدیر از خانواده های شهدای پرواز به دانش آموزان بصورت غیر مستقیم قدردانی از خانواده های شهدا آموزش داده می شود.
رییس سازمان دانش آموزی تهران با اشاره به دو مسابقه ماشین کنترلی و تکاور کوچک گفت: مسابقه دیگری که در گذشته برگزار شد ماشین های کنترلی بود که حدود سه هزارنفر از دانش آموزان شرکت کردند. همچنین آخرین مسابقه ای که در پیش داریم مسابقه تکاور کوچک است که برای پسران برگزار می شود و بسیار مهیج است. در این مسابقه بچه ها با لباس رزم و لوازم مخصوص مراحلی را پشت سر می گذارند که در همه این مسابقه ها طرح تقدیر از خانواده های شهدا تعریف شده تا دانش آموزان همواره قدردان شهدای وطن شان باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار