سخنگوی قوه قضاییه: احکام قطعی بیش از 80 اخلالگر اقتصادی صادر شده است

رئیس جدید دیوان عالی کشور منصوب شد

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه گفته است که احکام قطعی بیش از 80 اخلالگر اقتصادی صادر شده است.

کد مطلب: ۹۰۹۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی قوه قضاییه: احکام قطعی بیش از 80 اخلالگر اقتصادی  صادر شده است

غلامحسین اسماعیلی در اولین نشست خبری خود به عنوان سخنگویی دستگاه قضا با تبریک ایام شعبان و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) با اشاره به تلاش‌های خبرنگاران در حادثه سیل اظهار کرد: نقش شما خبرنگاران در انعکاس این حادثه و تلاش مردم و نیروهای نظامی از جمله ارتش، سپاه و سایر نهادهای امدادی در نشان دادن همبستگی ملت ایران بی‌بدیل بود.

وی افزود: اهمیت کار رسانه و سختی کارتان بر ما محرز است و ما هم در دستگاه قضایی بسیار تلاش کردیم تا سختی قضاوت را به اثبات برسانیم ولی موفق نشدیم.

وی در ادامه از حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قصاییه و سخنگوی سابق قوه قصاییه تشکر کرد و گفت: آنچه که اتفاق افتاد بنا به نظر ایشان بود که ایشان را از سخنگویی معاف کنند ولی همچنان ایشان معاون اول قوه قضاییه هستند.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه با اشاره به زحمت قضات ایثارگر گفت: در پایان سال ۹۷ بر مبنای ماموریت دادسرای قضات، کارنامه قضایی برای قصات تشکیل شد. قضات پر تلاش و فرهیخته مورد تقدیر قرار گرفتند و ۶۴۰۹ نفر از همکاران ما واجد این شرایط قرار گرفتند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: با عفوی که رهبری در ۲۲ بهمن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان مشمول عفو قرار گرفتند و حدود ۶۰ هزار نفر آزاد شدند و ۴۰ هزار نفر مجازاتشان تقلیل یافت.

اسماعیلی افزود: رسیدگی به پرونده های اخلال در نظام اقتصادی بدون اغماض ادامه می‌یابد. تا امروز شعب ویژه ما بیش از ۸۰ نفر از اخلالگران اقتصادی را محکوم کردند و احکام قطعی آنها صادر شده است.

رئیس جدید دیوان عالی کشور منصوب شد

وی درباره تغییرات جدید در دستگاه قضا اظهار کرد: جابجایی امروز که رئیس قوه قضائیه تصمیم به انجام آن گرفتند این است که از آنجا که حجت‌الاسلام کریمی به افتخار بازنشستگی نائل آمدند ریاست قوه قضائیه طی دو نشست طولانی با قضات عالی کشور و بر اساس مشورت‌هایی که از این طریق صورت گرفت آقای حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم که از قضات قدیمی دیوان عالی کشور و رئیس یکی از شعبات دادگاه تجدید نظر هستند و بیش از ۳۰ سال سابقه قضاوت دارند را امروز به عنوان رئیس جدید دیوان عالی کشور منصوب کنند.

اسماعیلی افزود: سایر انتصابات هر گاه اتفاق افتاد و رقم خورد به اطلاع مردم و رسانه‌ها خواهیم رساند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار