مذاکره کانون با نمایندگان جشنواره‌ها در بازار جشنواره جهانی فیلم فجر

تهران (پانا) - بیست‌ودومین بازار جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی به کار خود پایان داد که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مذاکره‌هایی را با نمایندگان جشنواره‌های خارجی برای فروش آثار سینمایی‌اش انجام داد.

کد مطلب: ۹۰۹۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مذاکره کانون با نمایندگان جشنواره‌ها در بازار جشنواره جهانی  فیلم فجر

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، دیدار و مذاکره با خریداران کشورهای فرانسه، لبنان، هند، کره جنوبی، ژاپن، اندونزی، کرواسی، اوکراین و عراق از فعالیت‌های کانون در این رویداد هنری بود.

بر همین اساس، نمایندگان این کشورها اعلام آمادگی کردند تا برای بخش کودک تلویزیون‌های خود فیلم‌های سینمایی کانون همچون «دوچ» و «ضربه فنی» را خریداری کنند.

کانون در این بازار پذیرای «آنیس دو ویکتور» محقق و استاد دانشگاه سوربن بود که با کانون در حال همکاری است و مشغول تالیف کتابی در مورد زندگی مرحوم عباس کیارستمی و فیلم‌های کودک این هنرمند در کانون پرورش فکری است.

بر همین اساس، قرار است سال آینده پژوهش و تحقیق آنیس دو ویکتور در کتابش به همراه نمایشگاهی از نقاشی‌ها و تابلوهای زنده‌یاد عباس کیارستمی در پاریس برگزار شود.

هم‌اینک این محقق به عنوان استاد مدعو در حال تدریس در دانشگاه تهران است و برای پژوهش کتاب کیارستمی و کمک به تدوین پایان‌نامه دکتری یک دانشجو در خصوص سینمای کودک در ایران است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مانند سال‌های گذشته امسال نیز با تولیدات جدید سینمایی و انیمیشن خود در این رویداد مهم سینمایی شرکت کرد.

این در حالی است که بخش نمایش‌های بازار، یکی از بخش‌های جذاب این دوره از سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بود که در سه دوره گذشته نیز با استقبال قابل توجه مهمانان خارجی مواجه شده و برای معرفی تولیدات یک‌ساله سینمای ایران به مهمانان، خریداران، مدیران جشنواره‌های جهانی و نمایندگان شرکت‌های پخش بین‌المللی حاضر در این رویداد و توسعه عرضه فرهنگی و تجاری آثار ایرانی راه‌اندازی شده و امکان نمایش فیلم‌ها روی پرده بزرگ را فراهم می‌کند.

در این بخش از بازار ضمن برنامه‌ریزی نمایش آثار ایرانی، امکان ارتباط مستقیم صاحبان آثار ایرانی با پخش‌کنندگان بین‌المللی و مدیران جشنواره‌های خارجی فراهم می‌شود.

بر همین اساس، فیلم‌های دیده‌بان، پرده آخر، طلسم، دونده و جاده‌های سرد در بخش کلاسیک‌های مرمت شده و همچنین فیلم‌های انیمیشن علی‌اکبر صادقی از دیگر فیلم‌های ایرانی است که در جشنواره جهانی امسال به نمایش در آمد.

بیست‌ودومین بازار جشنواره جهانی فیلم فجر روز پنج‌شنبه ۲۹ فروردین با حضور خریداران، روسای جشنواره‌های خارجی و توزیع کنندگان اروپایی و آسیایی آغاز به کار کرد و عصر روز ۲ اردیبهشت به کار خود پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار