استاندار قزوین؛

نقش دکتر اشراقی در شناخت هویت ایرانی قابل تقدیر است

استاندار قزوین گفت: استادانی چون احسان اشراقی با مطالعات و تالیفات تاریخی خود، نقش تعیین کننده ای در شناخت هویت ایرانی داشته اند و باید قدردان تلاش های آنها باشیم

کد مطلب: ۹۰۹۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش دکتر اشراقی در شناخت هویت ایرانی قابل تقدیر است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در همایش ملی نقد تاریخ نگاری و مطالعات تاریخی قزوین که بخشی از آن ویژه تجلیل از چند دهه خدمات دکتر احسان اشراقی استاد قزوینی تاریخ بود، افزود: باید همواره قدردان خدمات استادان برجسته و نخبگان علمی جامعه باشیم و در افتخار و تجلیل از داشته ها به ویژه سرمایه های انسانی تمام تلاش خود را به کار بندیم.
وی اضافه کرد: استاد اشراقی صرف نظر از تبحر و دانش در تاریخ به عنوان شخصیتی اخلاقی، دلسوز و با وقار شناخته می شوند که به پرورش و تربیت دانشمندان زیادی پرداخته است و باید از همین منظر مورد تجلیل قرار گیرند.
زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود، ادامه داد: علت ظهور همه تمدن های بشری پرسش هایی است که در طول تاریخ در ذهن بشر شکل گرفته و تداوم آن نیز منوط به همین پرسش ها بوده است.
وی با بیان اینکه پرسش از هویت از مهمترین پرسش های بشری است، گفت: پاسخ به این پرسش در تاریخ نهفته است و استادانی چون احسان اشراقی باید بگویند که هزاران سال پیش در این سرزمین چه اتفاقی افتاده است.
استاندار با تاکید بر ضروری بودن شناخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، اظهار داشت: در شرایط کنونی پاسخ به هویت، نیاز اساسی جامعه است و با فرهنگ و تمدن غنی ایران می توان در پدیده جهانی شدن با دنیا رقابت کرد.
زاهدی افزود: در صورت شناخت نداشتن از گذشته و چرایی شکل گیری و وقوع فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نمی توانیم به هویت خود دست یابیم و بر گذشته پر افتخار خود آگاهی و علم داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار