معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جمع مدیران مراکز فنی و حرفه‌ای:

مراکز فنی و حرفه ای ما باید ایده‌‌آفرین و ایده‌پرور باشند

کرمانشاه (پانا) - معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جمع مدیران هنرستان‌های مراکز فنی و حرفه‌ای وکارشناسان مربوطه نواحی سه گانه شهر کرمانشاه در دوره آموزشی استارت آپ و ایده بازار گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای ما باید ایده آفرین و ایده‌پرور باشند.

کد مطلب: ۹۰۹۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مراکز فنی و حرفه ای ما باید ایده‌‌آفرین و ایده‌پرور باشند

محمدرضا بسامی به فناوری‌های جدید در حوزه علم وصنعت اشاره کرد و خلق ایده را مهمترین عامل در پیشرفت همه جانبه دانست.

این مقام مسؤول ضمن اشاره به فروش350میلیارد دلاری فروش ایده‌ها در کشورهای صنعتی گفت: جامعه نیازمند افراد ایده‌پرداز است و اگر در مجموعه کشورهای دارای صنعت قرار داریم و تک محصولی بنام نفت ما را صنعتی کرده است باید با ایده پردازی و با ایجاد زمینه و بسترهای لازم این مهم را حقیقت بخشیم و وابستگی به نفت را به پایین ترین درجه خود برسانیم که آموزش نیروی انسانی ماهر و متخصص مهمترین ابزار برای رسیدن به این هدف والاست که از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

بسامی افزود: چنین جشنواره‌ها و همایش‌هایی در همین راستا است، ما می‌خواهیم یک جهش یا تغییر کاری داشته باشیم و از بسترهای قدیمی به سمت تولید و پرورش ایده و تولید محصول حرکت نماییم، لذا آموزش و پرورش در کنار بستر خانواده ها بهترین و راحت ترین مکان برای اجرای این ایده‌هاست.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: وظیفه این است یک تعادل بین بسترهای توسعه آموزشی ایجاد کنیم، رشته کشاورزی و رشته‌های صنعتی و الکترونیک را با ایده پردازی‌های درست طبق نیاز جامعه توسعه بدهیم.

وی از بستر دوم که تولید نیاز است سخن گفت و افزود : ما باید بدانیم در جامعه به چه چیزهایی نیاز داریم و در استان کرمانشاه چه رشته هایی مورد نیاز است چه ایده هایی باید محقق بشود و به آن سمت حرکت کنیم تا ان شاالله شاهد جهش اقتصادی و علمی استان کرمانشاه باشیم.

بسامی ابراز امیدواری کرد: با کارهای خوبی که در بحث توازن رشته‌ای در آموزش و پرورش استان انجام شده بتوانیم در متوسطه دوم یک توازن رشته‌ای به سمت فنی حرفه‌ای ایجاد کنیم و تولید شغل را از همان ابتدا و با مدرک دیپلم در اولویت قرار دهیم و با تقسیم بندی نیازها و برنامه ریزی برای رفع آنها در حفظ و بالندگی و پیشرفت علمی استان تلاش نماییم. وی حجم فارغ التحصیلان بیکار را گواهی بر این ادعا دانست که تولید نیاز و توازن رشته ای مهترین عامل رفع بیکاری و مشکلات جامعه است.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان خطاب به مدیران و دست اندرکاران مراکز فنی و حرفه ای گفت: شما به عنوان بانیان فنی و حرفه‌ای در خط مقدم اجرای این اولویت‌ها هستید چرا که همانطور دین ما هم بر آن تاکید کرده و آیه قرآنی اشاره دارد" "آیا آنان که می دانند با آنهایی که نمی دانند برابرند، یقینا آنهایی که می‌دانند از اجر عظیمی نزد خداوندشان برخوردارند" یعنی دانایی مقدمه توانایی است و همانطور که رسول اکرم اشاره می‌کند " زگهواره تا گور دانش بجوی. "

وی دانش پژوهی را امری شایسته دانست و افزود: امروز ابزار موفقیت در دنیا داشتن دانش است و باید به دنبال دانشی بود که تبدیل به محصول بشود و نباید علم بدون عمل در جامعه رواج یابد.

محمد رضا بسامی به آموزه‌های بزرگان کشورمان اشاره کرد که "دو کس در دنیا رنج بیهوده بردند آنهایی که آموختند و نکردند و آنهایی که جمع کردند و نخوردند" اینها بهره درستی از دنیا نخواهند برد یعنی اگر ما دارای ایده باشیم ولی ایده را تبدیل به محصول نکنیم کار مفیدی انجام نداده‌ایم.

بسامی ضمن تاکید به سوق دادن دانش آموزان به سمت فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، ابراز امیدواری کرد ایده‌های مراکز فنی حرفه ای به محصول تبدیل شود و ما توانایی حضور واقعی در اقتصاد کشور را بیش از پیش داشته باشیم. در ادامه ترابی مدرس دوره به ضرورت آموزش ایده پردازی در سنین پایین بخصوص در دوره دانش‌آموزی اشاره کرد و گزارشی از وضعیت ایده بازار و کارآفرینی در سطح کشور و جهان پرداخت، آموزش مدل‌های مختلف ایده پردازی ارایه را مهم دانست و تعدادی از کارآفرینان دانش آموز در سطح جهان و کشور را به عنوان الگوهای ایده پردازی و کارآفرینی معرفی نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار