مولوی: ایستگاه 12 مترو ی تبریز تا اواخر خرداد ماه سال جاری به روی مدار می رود

برای هر کیلومتر در سیستم مترو ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود

تبریز (پانا) - مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت: ایستگاه 12 متروی تبریز آماده بهره برداری است و تا پایان خرداد ماه وارد مدار قطار شهری تبریز می شود.

کد مطلب: ۹۰۹۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مولوی: ایستگاه 12 مترو ی تبریز تا اواخر خرداد ماه سال جاری به روی مدار می رود

مصطفی مولوی در نشست مطبوعاتی با بیان این که خط یک مترو از اولویت های سازمان قطار شهری تبریز بود، گفت: فاز یک خط اول مترو تبریز از ائل گلی شروع و تا ساختمان قطار شهری تبریز (ایستگاه استاد شهریار) 6 ایستگاه دارد و فاز 2 خط یک از ایستگاه استاد شهریار تا میدان ساعت ادامه دارد در حال حاضر به بهره برداری رسیده اند و مسافر گیری می کنند.

وی ادامه داد: بهره برداری با اتمام تفاوت دارد چون در فاز های 1 و 2 که به بهره برداری رسیده بودند برخی تجهیزات و زیرساخت ها از جمله سیستم اطفاء حریق و مخابراتی در 5 ایستگاه ناقص بودند و در فاز یک نیز پله های برقی کار نمی کرد که در حال حاضر تقریبا این نواقصات برطرف شده است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه افزود: در حال حاضر نیز ایستگاه 14 در میدان گازران آماده ریل گذاری است و ایستگاه 12 آماده بهره برداری است و تا پایان خرداد ماه وارد مدار قطار شهری تبریز می شود.

مولوی اضافه کرد: برای ایستگاه های 13، 15 و 16 نیز پیمانکار انتخاب شده و در ایستگاه 9 تا چهار راه لاله ریل گذاری انجام شده و اگر برق کشی تمام شود راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: خط 2 متروی تبریز از قراملک تا عباسی و میدان بسیج ادامه دارد و مجوز ادامه این خط تا خاوران را نیز گرفته ایم و ادامه آن در آینده به راه آهن میانه تبریز وصل خواهد شد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه ادامه داد: در خط 2 متروی تبریز تا کنون 5 هزار و 250 حفاری شده و به طور متوسط روزانه هزار و 200 متر حفاری می شود.

مولوی بیان کرد: در خط سه مترو تبریز نیز تغییر کریدور انجام شده و از فرودگاه بین‌المللی تبریز آغاز و با عبور از میدان بزرگ آذربایجان و خیابان انقلاب، از طریق میدان دانشسرا و خیابان ارتش به پایانه بزرگ اتوبوس‌های بین شهری تبریز می رسد.

وی در ادامه با اشاره به تحریم ها و نوسانات ارز گفت: اگر در سال 1396، 600 میلیارد تومان نیاز بود تا خط یک مترو تمام شود در حال حاضر هزار و 180 تومان نیاز است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه کل هزینه کرد مترو تبریز را تا کنون 2 هزار و 634 میلیارد اعلام کرد و گفت: در سیستم مترو برای هر کیلومتر 400 میلیارد تومان هزینه می شود.

مولوی ادامه داد: تا کنون برای خط یک متروی تبریز 2 هزار و 51 میلیارد تومان با ارزش به روز شده برابر 6 هزار و 205 میلیارد تومان و برای خط 2 نیز ، 577 میلیارد تومان با قیمت واقعی به روز شده معادل هزار و 153 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: برای خط 3 مترو نیز 6 میلیارد تومان معادل 10 میلیارد تومان ارزش اقعی و به روز شده هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار