این زن همیشه صف شکن است

تهران (پانا) ـ عکس‌هایش در حالی که روپوش هلال‌احمر بر تن داشت با صورت خسته و جدی در فضای مجازی منتشر شد، او تنها سلبریتی‌ای بود که از اولین روزهای سیل گلستان به این شهر رفت و تاکنون هم در این منطقه حضور دارد، بازیگری که مثل سایر سلبریتی‌ها‌ تسلیت نگفت، پست‌ها‌ی غم‌انگیز درباره سیل نگذاشت و برای کمک به سیل‌زده‌ها‌ پول جمع نکرد! تنها عزمش را جزم کرد و به عنوان یک نیروی داوطلب همراه با هلال‌احمر برای کمک به مناطق سیل‌زده رفت؛

کد مطلب: ۹۰۹۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
این زن همیشه صف شکن است

به گزارش آفتاب‌یزد، عکس‌هایش در حالی که روپوش هلال‌احمر بر تن داشت با صورت خسته و جدی در فضای مجازی منتشر شد، او تنها سلبریتی‌ای بود که از اولین روزهای سیل گلستان به این شهر رفت و تاکنون هم در این منطقه حضور دارد، بازیگری که مثل سایر سلبریتی‌ها‌ تسلیت نگفت، پست‌ها‌ی غم‌انگیز درباره سیل نگذاشت و برای کمک به سیل‌زده‌ها‌ پول جمع نکرد! تنها عزمش را جزم کرد و به عنوان یک نیروی داوطلب همراه با هلال‌احمر برای کمک به مناطق سیل‌زده رفت؛ او همان کسی است که با ایفای نقش در فیلم‌ها‌ی "شوکران" و "قرمز" تصویر کلیشه‌ای از نقش مادر و همسر را شکست و با پیراهن و شلوار جین، شمایل تازه‌ای از زن ایرانی به تصویر کشید؛ زنی مستقل و پر از فردیت و صلابت او صف شکن شده بود و حالا نیز صف شکن است! او روزهاست بدون زرق و برق‌ها‌ی امروزی، بدون ادا و سر و صدا به مناطق سیل زده رفته و فقط کمک می‌کند تا مردم سیل زده زودتر به زندگی عادی خود بازگردند، کاری که کمتر از سلبریتی‌ها دیده بودیم!

رفتار‌ها‌ی هیجانی سلبریتی‌ها‌ در لحظات بحرانی
در زمان زلزله غرب کشور بود که سلبریتی‌ها‌ وارد میدان شدند، ماجرا از انتشار عکس‌ها‌ی غم‌انگیز زلزله‌زدگان و گفتن تسلیت توسط سلبریتی‌ها‌ شروع شد و به اعلام شماره حساب شخصی برای جمع کردن کمک‌ها‌ی مردمی ختم شد و در این بین میلیارد‌ها‌ تومان پول به حساب سلبریتی‌ها‌یی که مردم، آن‌ها‌ را از خودشان می‌دانستند واریز شد و دست آخر هم خیلی از پول‌ها‌ معلوم نشد که کجا خرج شد!

بعد از آن هم حواشی پیرامون این موضوع به وجود آمد و کار به قوه قضائیه و حسابرسی پول‌ها‌ی جمع آوری شده کشیده شد، در همان زمان‌ها‌ی زلزله خیلی از سلبریتی‌ها‌ و بازیگران به مناطق زلزله‌زده رفتند و به مردم کمک کردند اما بعد کاشف به عمل آمد که این رفت و آمد‌ها‌ تنها در پی برخی رفتار‌ها‌ی هیجانی رخ داده و خیلی زود هم به پایان رسید به طوری که بعد از مدتی هیچ کس یادش نمی‌آمد که در غرب کشور هنوز هم خیلی‌ها‌ در کانکس روزشان را شب می‌کنند! بازیگران به سر کار خود برگشتند و سلبریتی‌ها‌ به گذاشتن پست‌ها‌ی محیط‌زیستی خود مشغول شدند و طبق معمول همیشه شروع کردند به غر زدن به جان مسئولین!

تا این که بار دیگر یک اتفاق تلخ در کشور تکرار شد و زندگی هموطنان زیادی را تحت الشعاع قرار داد؛ اوایل سال جاری بود که سیل قسمت‌ها‌ی زیادی از کشور را درنوردید، سیلی که از استان گلستان شروع شد و تا استان‌ها‌ی خوزستان و لرستان نیز ادامه پیدا کرد؛ از همان روزهای اول سیل، باز هم سر و کله سلبریتی‌ها‌ با آن پست‌ها‌ی غم‌انگیز و غر زدن‌ها‌یشان بر سر مسئولین پیدا شد، هر کس شخصی را مقصر این اتفاق می‌دانست و همگی مدیریت بحران کشور را بحران زده می‌دانستند!

گذشته از صحت و سقم حرف‌ها‌ی سلبریتی‌ها‌ که در برخی از موارد صرفا به دلیل رفتار‌ها‌ی هیجانی انجام می‌شد و نه تنها منطقی پشت آن نبود بلکه گاهی کذب محض هم بود، دوباره پای شماره حساب‌ها‌ به میدان آمد که نیروی انتظامی و قوه قضائیه سریع واکنش نشان دادند و اعلام کردند که هر کسی می‌خواهد برای کمک به سیل زدگان پول جمع کند باید مجوز دریافت کرده باشد، همین موضوع سبب شد تا پای خیلی از سلبیریتی‌ها‌ از ماجرا کوتاه شود و تنها به گذاشتن پست‌ها‌ی غمگین اکتفا کنند!

در این میان بودند سلبریتی‌ها‌یی که برای کمک به مناطق سیل‌زده به آنجا رفتند، چند روزی را در آن مناطق سپری کردند و بعد هم راهی شدند و به زندگی عادیشان برگشتند! اما تنها یک سلبریتی بود که از روز‌ها‌ی اول سیل، زمانی که خسارات جبران ناپذیری به شهر گلستان وارد شده بود همراه با نیروهای هلال‌احمر به صورت داوطلب عازم این شهر شد و تاکنون هم باز نگشته است!

# من گلستانم
هدیه تهرانی جزو اولین کسانی بود که به کمپین من گلستانم پیوست و به عنوان عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر به گلستان رفت، او در روزهای ابتدایی با حضور مستمر در مناطق سیل‌زده به تهیه گزارش از حال و روز مردم منطقه و کمک رسانی‌ها‌ی انجام شده پرداخت، حتی با انتشار کلیپی از کار تیم قایقرانی کشور از آن‌ها‌ بابت تمام کمک‌ها‌یشان در امداد رسانی به سیل زدگان تشکر کرد و وقتی که سیل استان‌ها‌ی دیگر را در بر گرفت به کمپین # من ایرانم پیوست و در صفحه شخصی اینستاگرامش بارها به متحد بودن و کمک جمعی مردم به سیل‌زدگان تاکید کرد.

کنار هم باشیم
به تازگی حواشی‌ای برای او به وجود آمد و در فضای‌مجازی منتشر شد که او یک میلیارد تومان به زلزله‌زدگان کمک کرده است اما او در صفحه شخصی‌اش این موضوع را تکذیب کرد و نوشت: «لطفا شایعه نسازید! آرزو داشتم توانی داشتم که نه برای سیل و مردم سیل‌زده که برای آبادی کل ایران تلاش و هزینه می‌کردم! اما همانطور که بارها گفته شد، بنده به دلیل اینکه سیلاب ابتدا گلستان آمد در گلستان بودم و همچنان هم هستم. همانطور که هر بار ضمن ابراز همدردی و همدلی با مردم لرستان و خوزستان در پست‌ها‌ و لایوها تکرار و اعلام کردم که نبودن ما در تمام شهرهای حادثه دیده دلیل بر بی‌اهمیتی نیست و همچنان که در گلستان هستیم با گروه‌ها‌ی دیگری برای جمع آوری اقلام مورد نیاز و ارسال به لرستان و خوزستان در حد توان و امکان در ارتباط و پیگیر هستیم.

به نظرم حتی اگر توان و امکانات مسئولان مملکت را داشتیم باز هم متمرکز بودن در یک جا و کار را تا حد امکان به نتیجه رساندن و نیمه کاره رها نکردن، بهتر از موقت از یک منطقه به منطقه دیگر رفتن است. لازم است این موضوع را تاکید کنم که من هم یک شهروندم مثل شما و مثل هر آدم دیگری که در حد توان کنار مردم هست و هرگز هم چنین مبالغی را نداشته‌ام که بتوانم در این حد هزینه کنم؛ لطفا ذهن مردم را منحرف نکنید؛ قضاوت ننمایید؛ شایعه نسازید و به جای انگشت اشاره بودن، در کنار هم باشیم.»

کار سلبریتی همین است
طی این سال‌ها‌ کارگردان‌ها‌ی زیادی به هدیه تهرانی اعتماد کردند و او هم جواب این اعتماد را داده و بارها در میانه میدان خوش درخشیده است، امروز و در لحظات سخت کشورمان نیز مردم به او اعتماد کرده‌اند و انصافا هم خوش درخشیده است. او باز هم صف‌شکن به میدان آمده و نقش یک سلبریتی را به همه گوشزد می‌کند تا از نگاه‌ها‌ی کلیشه‌ای سایر سلبریتی‌ها‌ فاصله بگیرند و مردانه برای کمک به میدان بیایند، شاید حضور این فرد در مناطق سیل‌زده همراه با کمک خاصی نباشد اما امیدی که با حضورش در این مناطق به مردم آسیب دیده منتقل می‌کند غیر قابل انکار است. به امید روزی که همه سلبریتی‌ها‌ در کنار مردم و با حضور در ارگان‌ها‌ی امداد رسانی راه درست را برای کمک به مردم انتخاب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار