مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

۷۰برنامه قرآنی همزمان با ماه رمضان در آذربایجان غربی برگزار می شود

ارومیه (پانا)- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت:۷۰برنامه قرآنی همزمان با ماه رمضان در استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۰۹۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
۷۰برنامه قرآنی همزمان با ماه رمضان در آذربایجان غربی برگزار می شود

حجت الاسلام ناصر خدایاری در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان با اشاره به برنامه‌های قرآنی این اداره کل در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: محفل انس با قرآن، جمع خوانی قرآن، مسابقات قرآنی، نشست و همایش‌های قرآنی از مهمترین این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه هم اکنون از ۳۵۰ مؤسسه قرآنی در استان ۱۷۰ مؤسسه زیر نظر این اداره کل فعالیت می‌کنند اضافه کرد: از ۱۷۰ مؤسسه قرآنی تنها ۶۰ مؤسسه قرآنی در استان فعال است.

حجت الاسلام خدایاری با تاکید بر اینکه در کل کشور باید ۱۰ میلیون حافظ تربیت شود که از این تعداد چهار درصد سهم آذربایجان‌غربی است افزود: از ۴۰۰ هزار حافظ قرآن نیز ۱۰۰ هزار نفر به عهده ارومیه و ۳۰۰ هزار نفر به عهده شهرستان‌ها است که امسال تلاش می‌شود در زمینه تربیت حافظ قرآن تلاش بیشتری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه لازمه رسیدن به هدف گسترش و فعالیت‌های قرآنی باید به وضع اقتصادی مناسب برسیم اضافه کرد: باید خروجی نشست‌ها مهم باشد تا بدانیم چه کارهایی می‌خواهیم انجام دهیم.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، نیز در این نشست به فعالیت‌های قرآنی این اداره کل اشاره کرد و افزود: ۷۰ برنامه طی ماه مبارک رمضان در استان با اعتبار ۱۲۶ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

بحرعلی محمودی افزود: سال گذشته نه تنها در رابطه با فعالیت‌های قرآنی، بلکه در حوزه هنر نیز ورود کردیم که یکی از برنامه‌های اصلی جشنواره آیات بود که بیش از ۱۰۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ایده‌پردازی نماز و امر به معروف و نهی از منکر در استان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره این بوده تا ایده‌های جدیدی در رابطه با نماز و امر به معروف و نهی از منکر دریافت کنیم که این جشنواره نیز شهریور ماه سال جاری در ارومیه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار