گواهی استاندارد آسانسور در آذربایجان غربی صادر شد

ارومیه(پانا)- مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: 923 فقره گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور طی سال گذشته با هدف حفظ جان شهروندان در استان صادر شد.

کد مطلب: ۹۰۹۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
گواهی استاندارد آسانسور در آذربایجان غربی صادر شد

منصور جلایر افزود: بررسی وضعیت فعالیت، استحکام، کیفیت و وجود مشکل در آسانسورها بر عهده اداره استاندارد است و کارشناسان این نهاد در کنار آزمایشگاه های همکار با حساسیت ویژه ای کیفیت آسانسورها و نحوه نصب آنها را مورد بازرسی قرار می دهند و از کمترین مشکل در این خصوص چشم پوشی نمی کنند زیرا این امر به صورت مستقیم با زندگی افرادی که از آن استفاده می کنند در ارتباط است.


وی اظهار داشت: تمامی آسانسورهای نصب شده بر اساس مصوبه شورای استاندارد در سال 82 بر مبنای تاریخ صدور پروانه ساختمان تحت پوشش استاندارد ملی ایران و دستورالعمل‌های آن قرار دارند و این موضوع نیز به همه شهرداری‌های کشور جهت لحاظ در صدور پروانه و پایان کار ابلاغ شده است.


وی ادامه داد: گواهینامه کیفیت و ایمنی استاندارد آسانسور بر 2 نوع است که شامل گواهی بازرسی آسانسور برای آسانسورهای در حال ساخت و گواهی بازرسی ادواری آسانسور برای آسانسورهای در حال بهره‌برداری است.


جلایر بیان کرد: با وجود دقت بسیار زیاد تولیدکنندگان آسانسور در دنیا و نصب کنندگان این ابزار، در برخی موارد مشکلاتی در آسانسورها ایجاد می شود که حتی جان مردم استفاده کننده را نیز تهدید می کند و با توجه به این امر، سازمان استاندارد در نزدیک به یک دهه گذشته، اقدام به تدوین استانداردهای مربوط به آسانسور، اجرای آن و بازرسی از آسانسورهای نصب شده در قالب این استانداردها کرده است.


وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی نیز این استانداردها با همراهی شرکت های بازرسی خصوصی و اداره کل استاندارد، اجرایی می شود و بازرسی های زیادی نیز در این خصوص در طول سال انجام می گیرد.


مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 162 فقره بازدید فنی از آسانسورها در استان طی سال گذشته انجام شد که از این تعداد، 125 فقره بازدید توسط این اداره کل و 2 هزار و 37 فقره نیز توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده صورت گرفت.


جلایر افزود: تست و بازرسی فنی آسانسور باید طبق استاندارد ملی به شماره 6303-1 انجام شود و تمام مواردی که در چک لیست بازرسی استاندارد آمده، رعایت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار