تشکیل کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در شهرستان ری

شهرری (پانا)- معاون امور توسعه اداره بهزیستی شهرستان ری از تشکیل کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی با مشارکت چهارده نهاد ذیربط خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۹۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در شهرستان ری

داود خادم گفت: این کمیته با محوریت آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها، روستاها، فرزندپروری و آموزش پیش از ازدواج در راستای پیشگیری از اعتیاد جوانان تشکیل شده‌است.

او تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی در زمینه آسیب‌های متاثر از پدیده اعتیاد، سرقت و خشونت‌های خانوادگی با هدف کاهش این امر و همچنین اعتیاد به مواد مخدر برگزار شده و این روند تداوم می یابد.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: بسیاری از افراد در خصوص عواقب و آثار سوء مواد مخدر بی‌اطلاع بوده و با گرایش به این ماده خانمان‌سوز، مشکلات و معضلاتی را برای خود و خانواده‌هایشان به وجود می‌آورند.

او یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها نسبت به آگاه‌سازی و روشنگری آثار مخرب این مواد افیونی یکی از مهمترین و موثرترین راهکارهای کاهش اعتیاد به‌ویژه در بین جوانان به‌شمار می‌رود.

خادم با بیان اینکه کاهش اعتیاد در رفع موانع و معضلات اجتماعی مهم و موثر است، عنوان کرد: آموزش‌های اصولی و استاندارد در حوزه پیشگیری از مواد مخدر در سلامت و امنیت جامعه نقش اثرگذاری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار