ارتفاع برف در تکاب به 20 سانتی متر رسید

ارومیه(پانا)-دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب گفت: با آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید در منطقه بارش برف از روز گذشته /دوشنبه/ این شهرستان را فراگرفت و ارتفاع برف به بیش از 20 سانتی متر رسید.

کد مطلب: ۹۰۹۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ارتفاع برف در تکاب به 20 سانتی متر رسید

حبیب الله شیوخی افزود: بارش برف بهاری چهره ای زمستانی به تکاب بخشیده و هم اینک ارتفاعات این شهرستان سفیدپوش شده و محورهای مواصلاتی منتهی به تکاب نیز برفی و لغزنده است.


وی اظهار داشت: بارش برف و کولاک شدید همچنین موجب اختلال تردد در محورهای روستایی این شهرستان شده و روستاییان را برای رفت و آمد به شهر با مشکل مواجه کرده است.


دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب ادامه داد: شب گذشته و بامداد امروز/ سه شنبه/ مناطق دورافتاده و سخت گذر این شهرستان در محاصره کولاک شدید بود و مزارع، باغات و اراضی کشاورزی منطقه نیز زیر پوششی از برف و خطر سرمازدگی قرار گرفتند.


شیوخی بیان کرد: با وجود بارش گسترده برف در زمستان سال گذشته و تداوم سرما و یخبندان هم اینک ارتفاع برف انباشته شده در برخی از مناطق روستایی از جمله محور سخت گذر «اوریات» در بخش تخت سلیمان تکاب به بیش از چهار متر می رسد.


وی با بیان اینکه خطر سقوط بهمن در این منطقه دورافتاده تکاب وجود دارد گفت: دو هفته قبل یک مورد سقوط بهمن در محور زرشوران - آق اطاق اوریات تکاب رخ داد که موجب مسدود شدن جاده به مدت سه ساعت شد.


دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب از رانندگان محورهای روستایی خواست تا 2 روز آینده از تردد شبانه در این محورها خودداری کرده و هنگام تردد روزانه نیز از زنجیر چرخ استفاده کنند.


شیوخی گفت: بارش برف در اردیبهشت ماه در تکاب کم سابقه بوده و همین مساله علاوه بر خوشحالی مردم در خصوص افزایش ذخایر آبی، موجب نگرانی کشاورزان از تخریب مزارع و باغات و سرمازدگی محصولات کشاورزی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار