رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان : اولین استخر شن در مدارس با نیازهای ویژه در قروه افتتاح شد

سنندج(پانا)-رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از افتتاح اولین استخر شن در مدارس با نیازهای ویژه استان در شهر قروه خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۹۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان : اولین استخر شن در مدارس با نیازهای ویژه در قروه افتتاح شد

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اعلام این خبر گفت: این استخر شن به مساحت 10 متر مربع و با تأمین تجهیزات جهت استفاده و توانمندسازی 105 نوآموز و دانش آموز با نیاز ویژه دوره پیش دبستانی وابتدایی شهرستان قروه با تخصیص اعتباری بالغ بر 50 میلیون ریال راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: امروزه تأثیر گذاری تکنیک شن بازی درمانی که وسیله مناسبی برای پاسخگویی به طیف گسترده تخیلات کودک است به درجه ای از اهمیت رسیده است که در تمامی کلینیک های مشاوره و روان درمانی کودک به عنوان یکی از وسایل ضروری اتاق بازی محسوب می شود.

رنجبر با بیان اینکه شن بازی یکی از بازی‌هایی است که موجب افزایش خلاقیت کودک می‌شودو برای آنان کاری خوشایند و لذتبخش است ،ادامه داد:شن درمانی روشی تشخیصی همراه با راهبردهای درمانی مبتنی بر رویکرد روانپویشی است که طی آن کودک دارای اختلال کمبود توجه ،بیش فعال وپرخاشگرتعارضات حل نشده ای را که در ضمیر نا خود آگاه خود نهفته دارد، برون فکنی می کند و درمانگر متخصص در این تکنیک با مشا هده و ثبت این وقایع کمک می کند تا رفتار های نابهنجار کودک شناسایی و در طی یک دوره درمانی این رفتار ها درمان شود.

وی با اشاره به اینکه در شن بازی کودک علاوه براینکه به لحاظ روانی تخلیه می شود رضایت درونی نیزکسب می کند، اظهار داشت : این بازی درپرورش خلاقیت ،ابتکار وسازندگی او نیز مؤثربوده وبه لحاظ آموزشی مفاهیم وزن وظرفیت را آموخته با خاصیت چسبندگی ،شکل پذیری ،تقسیم پذیری ،برگشت پذیری آشنا می شود وبه درک مفاهیم هندسی ،فضایی و... می رسد.

رنجبر در ادامه افزود :تأثیر شن بازی درمانی در کاهش اختلالات اضطرابی بویژه در دانش آموزان با نیازهای ویژه به اثبات رسیده ،چرا که کودک با تکیه بر ارتباطات غیرکلامی به تسهیل و تقویت منابع درونی پرداخته واز طریق این بازی درمانی غیرمستقیم با کسب آرامش نسبی به شناخت جدید ودرک واقعیت می رسد وبه روش عینی توانایی خود را نمادی کرده واحساس تسلط می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار