بیش از 1100 گواهی ایمنی در ارومیه صادر شد

ارومیه(پانا)- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: طی سال گذشته یک هزار و 146 گواهی ایمنی در جهت پیشگیری از حوادث در این شهر صادر شد.

کد مطلب: ۹۰۹۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 1100 گواهی ایمنی در ارومیه صادر شد

ابراهیم شاد قوشچی افزود: از این تعداد 484 فقره صدور پروانه، 100 فقره عدم خلافی و 562 فقره نیز پایان کار بود.


وی ادامه داد: 147 فقره نیز مشاوره ایمنی بود که توسط کارشناسان این سازمان در راستای ایمنی اماکن و پیشگیری از حوادث انجام شد.


وی اضافه کرد: پیشگیری و رعایت موازین ایمنی 2 اصل مهم و اساسی در جلوگیری از وقوع حوادث است که امیدواریم با رعایت این 2 اصل شاهد کاهش آمار حوادث در سطح شهر باشیم.


وی، انجام پیش بینی‌های لازم به منظور جلوگیری از مخاطرات آتش سوزی و حوادث غیرمترقبه درامور ایمنی شهر، شرکت در جلسات کمیسیون‌های ایمنی و ارائه نظرات و پیشنهادات پیشگیرانه، همکاری با واحدها و سازمان‌های دولتی در خصوص ارائه طرح‌های پیشگیری و ایمنی، نظارت و اعمال کنترل بر نقشه های تجهیزات و تاسیسات ایمنی اماکن، ساختمان‌های عمومی و خصوصی شهر قبل از احداث و در صورت امکان پیش از احداث، بازرسی و کنترل تجهیزات و اتخاذ تدابیر ایمنی اماکن مختلف و رفع خطر از آنها و همکاری فنی در تهیه و تنظیم دستورالعمل‌های اضطراری را از مهمترین وظایف اداره پیشگیری و نظارت بر ابنیه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه عنوان کرد.


شاد قوشچی افزود: در راستای ارتقای سطح ایمنی شهروندان و کنترل وضعیت آنها در شهر با حضور کارشناسان مجرب و متخصص به صورت مستمر اقدام به بازدید از اصناف و قسمت های مختلف بازار سنتی ارومیه، ساختمان های تجاری شهر، ساختمان‌های مرتفع، صدور جوابیه استعلام های شهرداری های مناطق پنج گانه و اخطار به اماکن پر خطر، بازدیدهای ایمنی پس از حریق در خصوص اتصال انشعابات و تاییدیه رفع خطر، بازدید از مساجد و امامزادگان، جایگاه های عرضه سوخت، هتل‌ها و مهمانپذیرها، مهدهای کودک و مدارس و ستادهای اسکان نوروزی شده و نسبت به صدور دستور العمل ایمنی اقدام می شود.


مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: طی سال گذشته یک هزار و 494 ماموریت در راستای اهداف این سازمان انجام شد که بیشترین سهم ماموریت ها در این مدت، تصادف های جاده ای و گیر افتادن در آسانسور بود.


وی افزود: از این تعداد، یکهزار و 159 مورد به حوادث داخل شهر و بقیه به حوادث خارج از شهر اختصاص داشت.


وی ادامه داد: آتش سوزی قطعات خالی شهر و واحد های آپارتمانی نیز از جمله مهمترین حوادثی است که آتش نشانی با آن در یک سال گذشته درگیر بود.


وی بیان کرد: همچنین سال گذشته 35 هزار دانش آموز و شهروند در سطح این شهر آموزش های مربوط به اطفای حریق را فرا گرفتند که حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست از جمله اهداف ارائه این آموزش ها به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار