معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان:

فناوری اطلاعات از مهم‌ترین فعالیت‌های کارکردی در ادارات آموزش و پرورش است

کرمانشاه (پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: فناوری اطلاعات منبعی برای افزایش توان و بهینه سازی نیروی انسانی، ابزار و سرمایه است و عملکرد فناوری اطلاعات از مهمترین فعالیت‌های کارکردی در ادارات آموزش و پرورش محسوب می شود.

کد مطلب: ۹۰۹۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
فناوری اطلاعات از مهم‌ترین فعالیت‌های کارکردی در ادارات آموزش و پرورش است

ماشاءالله پروین معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان در کارگاه آموزشی امنیت شبکه و آنتی ویروس که با حضور کارشناسان فناوری اطلاعات نواحی و مناطق استان و کارشناس شرکت پشتیبان آنتی ویروس در خانه معلم شماره یک برگزار گردید با تاکید بر اهمیت نقش کلیدی فناوری اطلاعات در ادارات آموزش و پرورش فعالیت کارشناسان فناوری اطلاعات را بسیار کارکردی و حیاتی ارزیابی کرد.

این مقام مسؤول ضمن تشکر از همراهی ارزشمند کارشناسان فناوری اطلاعات استان در سال 1397 افزود: با پیشرفت روز افزون دانش و تکنولوژی، امروز جامعه و کشور ما نیازمند آموزش مهارت هایی است که با کمک آن بتواند همگام با توسعه علم و فناوری به پیش برود.

وی تصریح کرد: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را می توان به عنوان ابزاری نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارایی ادارات آموزش و پرورش مورد استفاده قرار داد به طوری که زندگی در دنیای کنونی نیازمند آموزش و پرورش مبتنی بر دانایی، تحقیق و نوآوری است و استفاده از فناوری های جدید ارتباطی، ما را در این امر یاری می کند.

پروین ضرورت استفاده از فناوری های روز دنیا و استفاده از خدمات دولت الکترونیک را در فرآیند اجرای خدمات اداری انکار ناپذیر دانست و خاطر نشان ساخت: در اجرای خدمات بدون وقفه به ارباب رجوع، توجه به زیر ساخت های ارائه خدمت الکترونیک از وظایف حساس فناوری اطلاعات است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان در خاتمه توجه کارشناسان فناوری اطلاعات نواحی و مناطق استان را به امور ذیل معطوف داشت:

پشتیبانی از سامانه های موجود در ادارات و مدارس آموزش و پرورش شامل: سامانه های پرسنلی، مالی و دانش آموزی.

پشتیبانی از پورتال همگام و لزوم درست نقش کاربران مطابق ضوابط و دستورالعمل ها.

تاکید بیشتر بر برگزاری ویدیئو کنفرانس ها به منظور صرفه جویی در هزینه ها.

توجه بیشتر به خدمات الکترونیکی مانند سامانه احراز هویت برخط.

راهبری سامانه های مرتبط با ساماندهی نیروی انسانی.

در ادامه فرزاد خدایاری رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از تلاش‌های کارشناسان فناوری اطلاعات نواحی و مناطق استان در زمینه فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات در سال 1397، اقدام به آموزش مجازی سازی سرورها با استفاده از سیستم عامل های مجازی و نصب سرویس های مربوط به دوره MCSA از قبیلActive Directory، , DHCPDNS و مباحث مربوط به File Sharingنمود.

وی در ادامه ضمن تشریح فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات و پشتیبانی از سرورها و سیستم های موجود در اداره شهرستان/ منطقه / ناحیه، توجه به زیر ساخت های اجرای خدمت را ضروری دانست و پایداری اتصال مناطق به شبکه ملی اطلاعات و شبکه دولت و اینترنت و همچنین اتصال به اداره کل استان را در استفاده از سرویس‌های تحت وب و ویدئو کنفرانس مهم ارزیابی نمود.

خدایاری در پایان گفت: در توسعه دولت الکترونیک توجه به زیر ساخت های سخت افزاری و شبکه از اولویت های اداره فناوری اطلاعات استان در سال 1398 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار