مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان:

محور شاهرود - آزادشهر روکش آسفالت می شود

سمنان (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: 22 کیلومتر از محور شاهرود - آزادشهر که در حوزه استخفاظی این استان قرار دارد، روکش آسفالت می شود.

کد مطلب: ۹۰۹۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
محور شاهرود - آزادشهر روکش آسفالت می شود

امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: انجام عملیات اجرایی این کار با مساعد شدن هوای منطقه آغاز می شود.

بر اساس این گزارش، راه شاهرود - آزادشهر استان سمنان حدود 120 کیلومتر است، از این مسیر تا گردنه خوش ییلاق در حوزه استان سمنان قرار دارد.

وی افزود: لکه گیری محور حسین آباد کالپوش به آسفالت دوباره نیاز دارد که قرارداد آن بسته شده و قیر مورد نیاز هم تامین گردیده که با مساعد شدن هوا 11 کیلومتر این مسیر هم روکش آسفالت می شود.

عمیدی با بیان این که نزدیک به 500 تن آسفالت سرد رومیکس در ایام نوروز در محورهای میامی، جاجرم و عباس آباد کاهک برای لکه گیری راه ها مصرف شد، افزود : پارسال نزدیک به 9 کیلومتر روکش آسفالت بین پل راه آهن و روستای هونستان انجام شد.

وی به برخی انتقادهای انجام شده در فضای مجازی به خاطر خرابی راه برخی محورها مانند کالپوش اشاره کرد و گفت: این راه ها در زمستان و بعد از بارش شدید باران و برف دچار خرابی شدند و تا مساعد شدن هوا امکان لکه گیری وجود نداشت.

عمیدی به فعالیت های کارکنان این اداره کل در برف و بوران شدید گردنه خوش ییلاق و بخش کالپوش میامی هم اشاره کرد و گفت: قبل از شروع سال نو از 28 اسفندماه برابر با گزارش های هواشناسی یک جبهه هوای سرد به منطقه واردشد و قبل از ورود این جبهه هوا به نیروهای راهداری برای استقرار در مناطق برف گیر ماموریت داده شد.

وی با بیان این که بنابه گفته مردم محلی شدت بارش ها در 20 سال گذشته بی سابقه بوده، افزود: برغم تاکیدی که از طریق رسانه ها شده بود برخی مسافران بدون امکانات و تجهیزات در این محورها رفت و آمد می کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان افزود: در محدوده پیچ اولنگ تا گردنه خوش ییلاق که منطقه ای بادخیز و برف گیر است مشکل تردد و توقف در بوران ایجاد شد.

وی گفت: درروز حادثه به دلیل شدت کولاک دید افقی قطع شده و ایمنی تردد برقرار نبود و امکان رفت و آمد نیروهای راهداری و امداد هم وجود نداشت.

عمیدی افزود: بعد از قطع شدن بارش و کولاک با اعزام ماشین آلات و تجهیزات لازم توانستیم خود را به نزدیکی مسافران رسانده و با همکاری دستگاه های اجرایی، ارتش، سپاه، هلال احمرو به ویژه شرکت نفت هموطنان در راه مانده به نقاط امن انتقال یافتند.

وی ادامه داد: بدنبال حادثه گردنه خوش ییلاق، برف و کولاک شدید بخش کالپوش میامی را فرا گرفت، بطوری که شدت بوران بیشتر از 131 کیلومتر در ساعت بود.

عمیدی گفت: راه های ارتباطی حوزه کالپوش به همراه 11 روستا قطع شده و به دلیل کولاک شدید کارکنان راهداری هم زمینگیر شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: به دلیل بحرانی بودن شرایط از استان های همجوار درخواست کمک شد که در این راستا یک دستگاه بلدوزر از قم، یک دستگاه برف خور از تهران و یک دستگاه بلدوزر هم از استان خراسان رضوی برای کمک رسانی فرستاده شد تا با تلاش های شبانه روزی راه ها باز گردید.

وی به رانش زمین در حسین آباد کالپوش هم اشاره کرد و گفت: در جریان این رانش راه ارتباطی به روستای سوداغلن و شهرستان میامی در حال قطع شدن بود که در نشست شورای مدیریت بحران استان مقرر شد راه دسترسی اضطراری طراحی و ساخته شود که اکنون مشغول احداث این راه ارتباطی هستیم.

وی طول این مسیر در حال ساخت را حدود یک هزار و 400 متر اعلام کرد و گفت: تاکنون 900 متر از این راه ساخته شده اما به خاطر عبور راه از داخل مزارع کار با سرعت کمتری انجام می شود.

عمیدی به جاری سیلاب در قسمتی از جاده طرود هم اشاره کرد و گفت: در بارش های چند هفته گذشته در محور بیارجمند - چاه جم یکی از پل ها خراب شد ولی به دلیل اینکه جاده موجود محل رفت و آمد نیست مشکلی برای مردم ایجاد نشد.

وی گفت: در این بحران ها 107 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و 130 نیروی انسانی راهدار و ستادی فعالیت کردند.

660 کیلومتر از مسیر اصلی تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده که سالانه دستکم 15 میلیون زائران امام رضا(ع) از این محور تردد می کنند.

دستکم 60 درصد راه های استان سمنان در شهرستان های شاهرود و میامی قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار