معاون آموزش‌وپرورش مازندران اعلام کرد

شرکت ۳۰ درصد دانش‌آموزان مازندران در طرح «ایران مهارت»

ساری (پانا) - معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به آغاز طرح ایران‌مهارت در مازندران درسال تحصیلی 96 - 97، اعلام کرد که امسال تا ۳۰ درصد دانش‌آموزان پایه هفتم تا دهم در این طرح شرکت می‌کنند.

کد مطلب: ۹۰۹۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
شرکت ۳۰ درصد دانش‌آموزان مازندران در طرح «ایران مهارت»

اسفندیار نظری امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش مازندران،مازندران، گفت: «سال گذشته 10 درصد دانش‌آموزان پایه هفتم در 8 شهر زیر پوشش این طرح قرار گرفتند اما امسال آن را به 30 درصد در دانش‌آموزان پایه هفتم تا دهم رساندیم که در فوق برنامه اجرا می‌شود.»

به گفته او طرح ایران‌مهارت برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه است و حدود 200 مهارت در آن پیش‌بینی شده استاست که هر دانش آموز در 2 تا 20 جلسه مهارت مورد نظر را می‌آموزد.

او هدف از این طرح را تربیت دانش‌آموزان ماهر و به تبع آن برطرف کردن معضل بیکاری برشمرد و ادامه داد: «اجرای این طرح فرهنگ مهارت‌آموزی را در میان دانش‌آموزان برای ورود به بازار کار و قطع روند تدریس حفظ کردنی را ارتقا می‌بخشد.»

نظری با بیان اینکه در استان مازندران بیشتر شهرستان‌ها در حال اجرای اینطرح هستند، اعلام کرد که این طرح در 900 مدرسه برای 17 هزار دانش آموز اجرا خواهد شد.

او تأکید کرد کهکه اجرای طرح ایران مهارت در خلال سال تحصیلی و تابستان هیچ اشکالی در آموزش روزمره دانش‌آموزان ندارد و خارج از ساعات رسمی مدرسه است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران ضمن اشاره به 60 تا 100 ساعت دوره مهارتی طرح ایران‌مهارت گفت: «در این دوره دانش‌آموزان پایه هفتم 20 ساعت آموزش خواهند دید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار