نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال 98 برگزار شد

یزد (پانا) - استاندار یزد در نشست شورای آموزش و پرورش استان بیان داشت : ارتقای فرهنگ مهارتی نسل جوان باید محور تمام اقدامات قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۰۹۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال 98 برگزار شد

" محمد علی طالبی " در این نشست با اشاره به اینکه همکاری بین بخشی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از مسائل مهم و ضروری است و نیاز به برنامه ریزی منسجم دارد بر همکاری دستگاه های اجرایی با آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه غنی سازی اوقات فراغت از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: باید تمام دستگاه ها بر حسب ضرورت در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند.

طالبی گفت: اجرای طرح های خاص در این خصوص و بهره گیری از تمام ظرفیت های استان برای رسیدن به اهداف و ارتقای فرهنگ مهارتی نسل جوان باید محور تمام اقدامات قرار گیرد.

استاندار یزد به اهمیت فعالیت دانشگاه فرهنگیان و بررسی مسائل و مشکلات و پیگیری نیازهای آن به عنوان یک موضوع اولویت دار اشاره کرد و بر همکاری دستگاه ها در تحقق برنامه ها تاکید کرد.

طالبی تصرح کرد: طرح جامع دانشگاه فرهنگیان از اهمیت زیادی برخوردار است و با جدیت و همکاری بخش های مختلف برای اجرایی شدن برنامه ها تلاش شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: مسائل آموزش و پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید تمام دستگاه های اجرایی این مجموعه بزرگ را برای انجام برنامه ها یاری دهند.

" سید ابوالفضل موسوی بیوکی " افزود: توجه به مسائل پرورشی در کنار پیگیری مسائل آموزشی از جمله موارد مهمی است که انتظار می رود مورد عنایت خاص قرار گیرد.

نماینده مجلس به اهمیت فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در بین فرهنگیان و دانش آموزان به عنوان یک ضرورت مورد تاکید اشاره کرد و برنامه ریزی برای اجرایی شدن آن را خواستار شد.

موسوی بیوکی همچنین به اهمیت برنامه ریزی مدون برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان به خاطر تهدید نرم دشمنان اشاره کرد و بر ضرورت همکاری ادارات و دستگاه های فرهنگی با اداره کل آموزش و پرورش تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در نشست شورای آموزش و پرورش گفت: به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در استان برنامه های مختلف فرهنگی،هنری و ورزشی پیش بینی شده که با همکاری جامعه هدف و دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

" عباسعلی دانا فر" افزود: برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز، تجلیل از فرهنگیان به خصوص در روستاها، برگزاری نشست ها، مسابقات و دیدار با مسئولان از برنامه های این هفته می با شد.

وی خاطر نشان کرد: بیان اقدامات آموزش و پرورش استان در بخش های مختلف به مردم و رسانه ها، معرفی فرهنگیان موفق و جلب مشارکت مردمی و تشکل ها از دیگر اقدامات آموزش و پرورش می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سه مسئله مهم آموزش و پرورش در سال 98 را وضعیت نیروی انسانی، فضاهای آموزشی و برنامه های کلان ستادی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

دانافر به توزیع نامتوازن معلمان در سطح استان اشاره کرد و افزود : بیشترین ردیف های استخدامی در دانشگاه فرهنگیان به دوره ی ابتدایی اختصاص داده شده است و درحال حاضر عمده نیروی انسانی در دوره ی ابتدایی ، از طریق حق التدریس و خرید خدمات آموزشی پوشش داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به رویکرد مدرسه محوری در آموزش و پرورش استان تاکید کرد وافزود : رویکر مدرسه محوری لازمه هایی دارد و برای اینکه این رویکرد محقق شود شش زیر برنامه ویژه مدرسه،ساختار تصمیم گیری ،انتخاب انتصاب مدیران، آموزش و توانمند سازی، ارزیابی و تضمین کیفیت مدرسه و سنجش و توسعه شایستگی ها باید عملیاتی شود .

دانافر درخصوص برنامه های اوقات فراغت دانش اموزان گفت : برنامه های آموزش و پرورش استان جهت اوقات فراغت دانش آموزان را برگزاری کلاس های فرهنگی و هنری در 70 مرکز با آمادگی پذیرش بیش از 50 هزار نفر، برگزاری اردو های استانی و جهادی، ایجاد پژوهش سراهای دانش آموزی، راه اندازی بازارچه های فروش محصولات دانش آموزی در مدارس ، شناسایی ظرفیت های بخش خصوص و هدایت دانش آموزان مستعد و علاقه مند، پایش سلامت دانش آموزان و جذب دانش آموزان در کانونهای ورزشی درون مدرسه ای و برون مدرسه ای بیان کرد.

برنامه ریزی در خصوص غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، تحلیل وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش و همکاری دستگاههای استان در خصوص ارائه امکانات به آموزش و پرورش از موضوعات مطرح شده در این نشست بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار