قائم مقام وزیر آموزش و پرورش: درسنامه جامع سلامت دانش‌آموزان تدوین شده است

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر آموزش و پرورش ترویج فرهنگ ایمنی و سلامت را از برنامه‌های آموزش و پرورش دانست و از تدوین درسنامه جامع سلامت دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۹۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش: درسنامه جامع سلامت دانش‌آموزان تدوین شده است

امیرعلی نعمت‌اللهی در همایش ملی سفیران سلامت که در سالن ورزشی فاطمه زهرای شهرری برگزار شد، گفت: «دولت در برنامه ششم توسعه نسبت به حوزه سلامت و بهداشت توجه جدی داشته است. برای ارتقای سطح سلامت، آموزش و پرورش همکاری مشترکی با وزارت بهداشت و درمان دارد. در همین راستا دانش‌آموزان جذب طرح سفیر سلامت شدند تا پیام‌آور سلامت و بهداشت در محیط آموزشی و خانواده و محل سکونت خود باشند.»

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش به اقدامات آموزش و پرورش در حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: «تحرک و تربیت‌ بدنی از ضروریات سلامت دانش‌آموزان است. آموزش و پرورش برای بهبود این روند کارهایی خوبی مانند برگزاری المپیادهای ورزشی را انجام داده است.»

او ادامه داد: «در سند تحول بنیادین به ارتقای سلامت دانش‌آموزان اشاره ویژه شده است. باید بتوانیم به پوشش همگانی سلامت کمک کنیم و همکاران ما در وزارت بهداشت به کمک دانش‌آموزان پوشش کامل سلامت را اجرایی می‌کنند.»

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش به اقداماتی که برای بهبود حوزه سلامت در آموزش و پرورش انجام شده است اشاره کرد و گفت: «درس سلامت و بهداشت برای اولین بار اجرا شده است، ۲ واحد درسی در دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته و درسنامه جامع سلامت دانش‌آموزان تدوین شده است.»

نعمت‌اللهی ترویج فرهنگ ایمنی و سلامت از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: «آیین‌نامه و دستورالعمل آمادگی کلاس‌های درس در وضع بحرانی تاکید رئیس‌جمهوری و وزیر آموزش و پرورش است و باید هرچه زودتر تدوین شود.»

او ادامه داد: «به همه مدیران کل توصیه می‌کنم موضوع ورزش و تربیت بدنی برای پایه‌های اول، دوم و سوم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مورد توجه باشد و برای تغییر کاربری در این زمینه اقدام کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار