در گفت‌وگو با پانا

پخش‌کننده آلمانی فیلم: آمدن به ایران برای من مثل بازگشت به خانه است

منفورد کریش: سفیر مهربانی و مهمان‌نوازی ایران در آلمان هستم

تهران (پانا) - «منفورد کریش» (Menford Krisch)تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم از کشور آلمان یکی از میهمانان سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر است که در بخش بازار جشنواره فعالیت دارد. او که از همراهان هر ساله جشنواره فجر است در گفت وگو با خبرنگار پانا تجربه حضور در ایران را مثل بازگشتن به خانه توصیف می‌کند.

کد مطلب: ۹۰۹۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
پخش‌کننده آلمانی فیلم: آمدن به ایران برای من مثل بازگشت به خانه است

گفت‌وگوی پانا با این فعال بخش بازار سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را می‌خوانید:
در بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر بیشتر چه تبادلاتی را پیگیری می‌کنید؟
من فروشنده فیلم‌های مستند هستم و در ایام جشنواره به عرضه محصولات مستند در موضوعات مختلف اعم از تاریخی، هنری، اجتماعی و سیاسی مشغول هستم.


آیا اولین بار است که در جشنواره فیلم فجر حضور دارید؟
نه این پانزدهمین حضورم در ایران و جشنواره فیلم است.

این فوق‌العاده‌ست! با این حساب خیلی خوب ایران و مردمش را می شناسید.
همین طور است. من آنقدر با مردم ایران رابطه خوبی دارم که آمدن به ایران برای من مثل بازگشت به خانه است. البته از شهرهای ایران جز تهران فقط به اصفهان رفتم. چه شهر بی‌نظیری! شکوه معماری اسلامی و روح زیبای شرقی در هر نقطه این شهر بیننده را مجذوب و مسحور می‌کند. البته همیشه آرزو داشتم به شیراز بروم، ولی هنوز این فرصت دست نداد.


از سینمای غیرمستند ایران چقدر می‌دانید؟
از فیلمسازان ایرانی جعفر پناهی را می‌شناسم و فیلم‌هایی از این کارگردان دیده‌ام. ولی به طور کلی نمی‌شود گفت سینمای ایران را خوب می‌شناسم. فقط میتوانم بگویم فیلمسازان ایرانی امروز سری در میان سرهای صنعت سینما درآورده‌اند.

چه چیزهایی از این سفر برای خانواده و دوستانتان تعریف میکنید؟
من بارها به ایران سفر کردم و جز مهربانی و خوبی از مردم ایران ندیدم. من همیشه مبلغ ایران و ایرانی در آلمان هستم در واقع سفیر مهربانی و مهمان‌نوازی ایران در کشور خودم هستم.


آیا واقعیت دارد که آلمانی‌ها از مهاجران خصوصا جهان‌سومی‌ها خوششان نمی‌آید؟

این واقعیت دارد که آلمانی ها مردم محافظه‌کاری هستند ولی این اصلا درست نیست که گفته شود آنها از شرقی‌ها خوششان نمی آید. شاید درصد پایینی از افراد که عقاید نژادپرستی دارند جزو این دسته قرار گیرند ولی بیشتر آلمانی‌ها ارتباط خوبی با مهاجران دارند.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران مجموعه سینمایی چارسو در حال برگزاری است.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار