معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: دانش آموزان بر اساس علاقه، استعداد و نیاز جامعه رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی سه عامل شناخت، علاقه و رضایت را در انتخاب رشته تحصیلی و آینده شغلی دانشآموزان مورد تاکید قرار داد.

کد مطلب: ۹۰۹۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: دانش آموزان بر اساس علاقه، استعداد و نیاز جامعه رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند

طاهر علمی در مراسم معرفی هفته مشاغل در دبیرستان دوره اول شهید مستشاری ناحیه 2 تبریز بیان کرد: در فرهنگ حیات بخش اسلام به شغل و کارا هیمت زیادی داده شده است و کار وسیله ای برای کسب روزی حلال، خدمت به مردم و جلب رضایت خداوند معرفی شده است.

وی ادامه داد: در قرآن بیش از 400 آیه در مورد کار و تلاش است و ذات انسان نیز به گونه ای است که وقتی بزرگ شد دنبال کار و تلاش می رود ولی چگونه و از کجا کار خود را آغاز کند ، مهم است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خطاب به دانش آموزان گفت: سال نهم دوره اول متوسطه سال سرونشت سازی برای شماست و با انتخاب آگاهانه می توانید سرنوشت خوبی را در 40 سال آینده برای خود رقم بزنید.

علمی اهمیت انتخاب رشته و هدایت تحصیلی مناسب را یاد آور شد و افزود: دانش آموزان باید مطالعات لازم در زمینه انتخاب رشته دشاته باشند و از مشاوره های هدایت تحصیلی بهره ببرند و با توجه به علایق و استعداد های خود، رشته تحصیلی را اتخاب کنند.

وی با بیان این که توازن مشاغل در کشور خیلی مهم است، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر در برخی رشته های شغلی در کشور فارغ التحصیلان زیادی وجود دارد و در برخی رشته ها از جمله تکنسین فنی کمبود نیروی انسانی داریم بنابراین دانش آموزان باید نیازهای بازار کار را در انتخاب رشته تحصیلی مورد توجه قرار دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که در حال حاضر یکی از اصلی ترین مسایل کشور بحث اشتغال جوانان است، ادامه داد: هفته اول اردیبهشت ماه که به عنوان هفته معرفی مشاغل نامیده شده است فرصتی است تا دانش آموزان با مشاغل مختلف آشنا شوند.

دانش آموزان باید رشته هایی را انتخاب کنند که در آینده بتوانند کارآفرین باشند

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 تبریز نیز در این مراسم گفت: توسعه در هیچ کشوری رخ نمی دهد مگر این که رشته های تحصیلی به طور متوازن در جامعه توزیع شود.

جعفر راستگوی ادامه داد: دانش آموزان باید رشته هایی را انتخاب کنند که در آینده بتوانند کارآفرین باشند و هرگز دنبال پشت میزنشینی نباشند که این هرگز برای توسعه کشور راهگشا نخواهد بود.

وی افزود: هم در سند تحول بنایدین آموزش و پرورش و هم در سند ششم تسععه تاکید شده است تا دانش اموزان رشته هایی را دنبال کنند که در آینده بتوانند روی پای خود بایستند و برای چند نفر دیگر نیز اشتغال ایجادکنند.

در پایان این مراسم، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 تبریز و دیگر مسئولین حاضر در مراسم از نمایشگاه آسیب های اجتماعی و نمایشگاه معرفی هفته مشاغل در مدرسه شهید مستشاری بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار