رئیس دانشگاه تهران

بیش از ۴۵درصد دانشجویان در دانشگاه تهران زنان هستند

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه‌ تهران با بیان اینکه اکنون بیش از ۴۵ درصد دانشجویان در دانشگاه تهران زنان هستند، تاکید کرد که در دانشگاه موضوع تبعیض جنسیتی وجود ندارد.

کد مطلب: ۹۰۹۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۴۵درصد دانشجویان در دانشگاه تهران زنان هستند

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در دومین همایش ملی زن و علم (جایزه دکتر مریم میرزاخانی) با بیان اینکه اکنون نقش زنان در حوزه علم، دانش و دانشگاه بسیار گسترده است و این به عنوان یک واقعیت قطعی در جامعه پذیرفته شده است، گفت: هنگامی که مهمانان خارجی، آمار حضور زنان در دانشگاه را مشاهده می‌کنند، از نقش و به‌کارگیری ظرفیت‌های آنان بهت‌زده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اتهاماتی که در گذشته به انقلاب اسلامی وارد می‌شد، کمرنگ شدن نقش زنان در جامعه و فعالیت‌های اجتماعی بود، افزود: اکنون بیش از ۴۵ درصد دانشجویان در دانشگاه تهران زنان هستند که بعضاً عملکردی بسیار موفق‌تر از مردان دارند لذا در دانشگاه موضوع تبعیض جنسیتی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه جمع کثیری از اعضای هیئت علمی که تقاضای ورود به دانشگاه را دارند، زنان هستند، اظهار کرد: نقش بانوان در تاریخ دانشگاه تهران در حوزه مدیریت انکار نشدنی است و در حال حاضر ریاست دانشکده مستقل، مدیریت کل و دیگر پست‌های علمی و مدیریتی را زنان تشکیل می‌دهند.

نیلی احمدآبادی ضمن ابراز خرسندی نسبت به بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارزشمند زنان، مطرح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که در آینده‌ای نزدیک، تعداد بانوان در انجام مسئولیت‌های اجرایی افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار