تورهای سلامت دانش آموزی در استان اردبیل راه اندازی می شود

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: همزمان با هفته سلامت تورهای سلامت دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌شود تا دانش‌آموزان از مراکز سلامت و بهداشتی بازدید کنند.

کد مطلب: ۹۰۹۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تورهای سلامت دانش آموزی در استان اردبیل راه اندازی می شود

قدرت اخوان اکبری اظهار داشت: همزمان با هفته سلامت تورهای سلامت دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌شود تا دانش‌آموزان از مراکز سلامت و بهداشتی بازدید کنند .

او افزود: هفته اول اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده که شعار امسال هفته سلامت مراقبت اولیه راهی به سوی سلامت همگانی نامگذاری شده که قطعا ما براساس نیاز هموطنان و بر مبنای یک سطح‌بندی خدمات حوزه سلامت را به آنها ارائه می‌کنیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل راه‌اندازی کمپین هفته سلامت اشاره گفت: ما برای اینکه بتوانیم عدالت را در حوزه سلامت برقرار کرده و مردم به راحتی به خدمات و امکانات حوزه سلامت دسترسی پیدا کنند ضرورت دارد برنامه‌‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها را به درستی انجام دهیم .

اخوان اکبری بیان کرد: مراقبت‌های اولیه و راهکارهای پیشگیرانه در حوزه سلامت بسیار جدی است و امیدواریم با همراهی خانواده‌ها زمینه افزایش مولفه‌های سلامت را شاهد باشیم .
او ابراز داشت: در گرامیداشت هفته سلامت مراسم نمادینی در آموزش و پرورش برگزار خواهد شد که در این برنامه سفیران سلامت در حوزه‌های مختلف توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ارسال مطالب مرتبط با حوزه سلامت، سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه و اطلاع‌رسانی در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و خودمراقبتی‌ها را از برنامه‌های هفته سلامت اعلام کرد .

او ادامه داد: ما با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها تلاش می‌کنیم تا مردم را بیشتر در جریان وضعیت بهداشتی و درمانی قرار دهیم و در این هفته همایش سرطان سینه برای بانوان در سالن ولایت برگزار خواهد شد .

اخوان اکبری افزود: تا زمانی که خود افراد مراقبت و پیشگیری را در دستور کار قرار ندهند ما نمی‌توانیم زمینه و بستر ارتقای سلامت را فراهم کنیم که به یقین با مراقبت‌ها و مراجعه به موقع به مراکز درمانی افزایش سلامت عمومی را در جامعه شاهد باشیم .
او گفت: علاوه بر همایش پیاده‌روی دور دریاچه شورابیل در گرامیداشت هفته سلامت ما اجرای تور دانش‌آموزی را نیز به همراه افتتاح پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشتی و درمانی شاهد خواهیم بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار