دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئولین شهرری

شهرری (پانا) - نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئولان شهرستان ری در محل تالار خدمت فرمانداری شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۹۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئولین شهرری

در این نشست فریده اولادقباد با اشاره به هویت تاریخی شهرری گفت: شهرری پیشانی تاریخ و هویت فرهنگی تهران است و باید رسیدگی به مسائل و مشکلات آن در اولویت قرار بگیرد.

او با بیان اینکه ۵۰درصد از مدارس استان تهران فرسوده است و نیاز به تخریب و بازسازی دارد افزود: متاسفانه بسیاری از مدارس ری وضعیت خوبی ندارند لذا جلسه ای با حضور مدیرکل نوسازی و تجهیزات استان تهران در فرمانداری ری برگزار کردیم و از مدارسی که نیاز به تخریب داشت بازدید به عمل آمد.

اولاد قباد ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش معمولا با کمبود بودجه مواجه است و هر ساله ۱۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد اما با این حال در بودجه سال ۹۸ بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس را در اولویت قرار دادیم و از مدیرکل نوسازی خواستیم که براساس نیازها شهرها را اولویت بندی کند و با توجه به بافت فرسوده ری، این شهرستان در اولویت قرار دارد.

اوبا اشاره به کمیته‌های تخصصی فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: با فعال کردن کمیته‌های اقتصادی و کارآفرینی در کنار سایر کمیته‌های فراکسیون زنان مطالبات بانوان را به طور جدی پیگیری می‌کنیم که بر اساس نیازهای اساسی اولویت بندی می شوند و وزرا را نیز به فراکسیون دعوت می کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: استان تهران در معرض سیلاب قرار داشت اما با درایت و همیت شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران که فرماندار ری نیز حضور داشت مدیریت شد و خسارت مالی و تلفات جانی در تهران نداشتیم.

فاطمه ذوالقدر نایب ریس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات کتابخانه باقرالعلوم(ع) شهرری گفت: در کمسیون تلفیق امسال ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای بازسازی و نوسازی نهاد کتابخانه‌ها اختصاص دادیم که کتابخانه‌های شهرری نیز از این طریق بازسازی می‌شوند.

مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز بیان کرد: بحث مربوط به شورا و شهردار مستقل شهرری از دغذغه‌های نمایندگان است لذا سوال از وزارت کشور و طرح قانونی را در صحن علنی مجلس پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم طرح مطرح شده تا آخر سال مجلس به نتیجه برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار