فرماندار شهرستان ملارد: آموزش در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید استاندارد و هدفمند باشد

ملارد(پانا) - فرماندارملارد گغت : مبارزه با موادمخدر نمی‌تواند فقط بر عهده یک ارگان یا سازمان باشد.

کد مطلب: ۹۰۹۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار شهرستان ملارد: آموزش در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید استاندارد و هدفمند  باشد

توکلی کجانی در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن میلاد منجی علم بشریت حضرت مهدی (عج) گفت: نهادهای فرهنگی در سال جدید بیش از پیش باید تلاش داشته باشند تا آموزش‌های تدوین شده در برنامه‌های خود را منسجم و بدونه موازی کاری پیش برده تا شاهد کاهش گرایش به سمت مصرف مواد مخدر باشیم.

رئیس شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملارد با تاکید بر نقش موثر آموزش در مبارزه با مواد مخدر، افزود : آموزش باید استاندارد و هدفمند در زمینه پیشگیری از اعتیاد باشد تا بتوانیم شرایط را آنگونه که باید برای ایجاد جامعه‌ای به دور از این ناهنجاریها فراهم کنیم.

او با بیان اینکه نقش آموزش و ارتقای مهارت‌های مقابله‌ای به نوجوانان بسیار تاثیر گذار است، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید در سال جدید در کنار بهره گیری از ظرفیت مدارس، خانواده‌ها و دیگر کانون‌های اجتماعی را هدف گذاری و آموزش دهند.

فرماندارملارد با بیان اینکه مبارزه با موادمخدر، نمی‌تواند فقط بر عهده یک ارگان یا سازمان باشد، گفت: طرح اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیز نشان‌دهنده این موضوع است که اعتیاد و آسیب‌های آن یک مشکل اجتماعی برای کل جامعه است و اهمیت آن برای تک تک افراد جامعه احساس می‌شود و در این راستا مشارکت تمام سازمان‌های دولتی مرتبط در مبارزه با مواد مخدر ضروری است.

در ادامه این جلسه اهم برنامه‌های پیشنهادی کمیته‌های پیشگیری، مبارزه و درمان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان ملارد، مورد بررسی و تصویب اعضای شورا قرار گرفت .

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در بین قشرهای مختلف شهرستان، استفاده از ظرفیت سمن ‌ها و تشکل‌های غیر دولتی در حوزه کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر، نظارت و ساماندهی عطاری‌های سطح شهرستان، پیگیری راه اندازی مرکز DIC و بسیج امکانات و توانمندی‌های علمی و اجرایی در راستای تحقق سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر بر اساس برنامه‌های ابلاغی رهبری در این حوزه اهم برنامه‌های این شورا در سال ۹۸ می باشد.

/خبرنگار: زهرا عین آبادی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار