توقیف وانت مزدا با 620 میلیون لوازم خانگی قاچاق

آباده (پانا)_فرمانده انتظامی شهرستان "آباده" از کشف کالای قاچاق از یک دستگاه وانت مزدا به ارزش 620میلیون ریال خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۹۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
توقیف وانت مزدا با 620 میلیون لوازم خانگی قاچاق

سرهنگ طهماسب سمایی اظهار داشت: روز گذشته ماموران انتظامی این شهرستان از تردد یک دستگاه وانت مزدا حامل مقادیری کالای قاچاق از طریق محورهای مواصلاتی مطلع شده و برنامه ریزی عملیاتی برای شناسایی و توقف این خودرو را آغاز کردند.
وی ادامه داد: سرانجام ماموران در حین گشت زنی در محور "آباده" به "یزد"، خودرو مورد نظر را شناسایی و راننده را نیز دستگیر کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، 8 دستگاه یخچال و فریزر، کولر گازی، تلویزیون، ماشین لباسشویی، اتو بخار و آبمیوه گیری خارجی و فاقد هرگونه مجوز گمرگی کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این کالاهای قاچاق را 620میلیون ریال برآورد کرده اند، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ "سمایی" در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاقچیان کالا یکی از اولویت های کاری پلیس می باشد و در این خصوص ماموران نیروی انتظامی با تمام توان فعالیت می کنند و اجازه جولان به قاچاقچیان را نخواهند داد.

کامیون حامل کالای قاچاق در خنج توقیف شد
فرمانده انتظامی استان فارس نیز از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف 9 هزار کیلوگرم گردو خاجی قاچاق به ارزش 5 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان خنج خبر داد.
سردار احمدعلی گودرزی، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی شهرستان خنج اقدام به کنترل و بازرسی از خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی کردند.
وی با بیان اینکه ماموران موفق شدند یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کنند، افزود: در بازرسی از این خودرو 9 هزار کیلوگرم گردو قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.
فرمانده انتظامی فارس با اشاره به دستگیری یک نفر قاچاقچی و معرفی وی به مراجع قضائی، بیان کرد: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، 5 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.
همچنین فرمانده انتظامی "خنج" از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ کرامت کریمی، گفت: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی این شهرستان مطلع شدند شخصی در پایانه مسافربری قصد انتقال مقادیری کالای قاچاق به یکی از شهرهای جنوبی استان دارد که موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق به کشف 88 دستگاه استعمال برقی دخانیات و سوپاپ و 53 عدد انواع اسانس شدند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری مالک کالای قاچاق ادامه دارد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش این محموله کشف شده، یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار