رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی خبر داد: افزایش ۶۵ درصدی سرقت‌ در استان

بیرجند(پانا) - رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از افزایش ۶۵ درصدی مجموع سرقت‌ها در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۹۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی خبر داد: افزایش ۶۵ درصدی سرقت‌ در استان

غلامرضا حسینی،رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت : از ابتدای فروردین ماه امسال تا امروز سرقت منزل در استان ۳۴ درصد، سرقت مغازه‌ها ۳۵۰ درصد، سرقت از اماکن دولتی ۲۵ درصد، سرقت خودرو ۶۳ درصد، سرقت از محتویات داخل خودرو ۷۰ درصد، سرقت موتورسیکلت ۲۷ درصد، سرقت لوازم خودرو ۱۲۳ درصد و سرقت احشام ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی افزود: بیشتر این سرقت‌ها در استان توسط کسانی انجام شده که در ایام نوروز با عفو و رأفت اسلامی از زندان آزاد شده بودند.

حسینی تصریح کرد: در سال گذشته نمایشگاهی از کشفیات سرقت در مرکز استان برپا شده و تاکنون نیز ۱۸۰ فقره سرقت و لوازم توسط مالباختگان شناسایی شده است.

اوکشفیات سرقت در استان را ۳۰۰ فقره دانست و ادامه داد: در فروردین ماه امسال ۱۶ باند از سارقان منهدم و ۷۵ نفر از سارقان نیز در استان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۵ درصد از سارقان در استان بومی و ۱۵ درصد از آن‌ها غیربومی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی بعد از جزیره کیش امن‌ترین استان کشور در بحث سرقت است.

حسینی اظهار کرد: بیش از ۹۸ درصد تماس‌ها و پیامک‌ها که به هم‌استانی‌ها داده می‌شود کلاهبرداری است و مردم به تماس‌های مبنی بر برنده شدن و دریافت اینترنت رایگان توجه نکنند.

او با بیان اینکه تمام جوامع بشری با معضل سرقت مواجه هستند و این تنها مختص به استان و کشور ما نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از این سرقت‌ها به دلیل عدم اشتغال و سهل انگاری و غفلت صاحبان اموال انجام می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: دغدغه همیشگی پلیس در کلاهبرداری‌ها اعتماد مردمی به تماس گرفته شده توسط افراد کلاهبردار است.

حسینی درپایان افزود: تماس‌هایی که شهروندان را مجاب به حضور در کنار دستگاه‌های عابر بانک می‌کند، کلاهبرداری است و شهروندان به این گونه تماس‌ها پاسخ ندهند و تماس را قطع کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار