بخشنامه شناسایی افراد مشمول قانون استخدام نیروهای حق‌التدریس و نهضتی ابلاغ شد

تهران (پانا) - علی اللهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با ابلاغ بخشنامه‌ای به اداره‌های کل آموزش و پرورش استان‌ها، از آن‌ها خواست افراد مشمول قانون جذب مصوب شهریور 95 را شناسایی کنند.

کد مطلب: ۹۰۹۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بخشنامه شناسایی افراد مشمول قانون استخدام نیروهای حق‌التدریس و نهضتی ابلاغ شد

براساس این بخشنامه نیروهای دبستانی که بین سال‌های 79 تا 91 با یکی از مراکز دولتی همکاری و از حساب‌های دولتی حق‌الزحمه دریافت کرده‌اند، نیروهای خرید خدمات آموزشی که بین سال‌های 87 تا 89 از طریق شرکت‌های خدمات آموزشی با اداره‌های آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، نیروهای حق‌التدریس غیرمستمر که از سال 79 تا سال 91 در مدارس دولتی بوده‌اند، آموزشیاران بین سال‌های 79 تا 91 در نهضت سوادآموزی و آموزش‌دهنده‌های مستمر این سال‌های نهضت، افراد مشمول قانون هستند.

براساس بخشنامه فرآیند تشکیل پرونده آموزشیاران و آموزش‌دهندگان برابر نمون برگ‌های سازمان نهضت سوادآموزی توسط معاونت سوادآموزی استان انجام خواهد شد و تشکیل پرونده و شناسایی افراد مشمول به منزله استخدام تلقی نمی‌شود.

طبق ابلاغ، افراد مشمول بعد از طی مراحل قانونی و مطابق آیین‌نامه اجرایی مربوط که به تصویب هیات وزیران خواهد رسید، با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و براساس نیاز استان‌ها پس از طی دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی تا پایان برنامه پنج ساله ششم کشور استخدام خواهند شد.

آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر که در قبل از سال 1392 با نهضت سوادآموری همکاری داشته‌اند، پس از شرکت و قبولی در آزمون داخلی که وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند، با توجه به نیاز رشته تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور باید حداقل دوره یکساله آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند و پس از قبولی در آزمون پایان دوره تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام خواهند شد.

هر نوع بکارگیری نیرو به صورت حق‌التدریس آزاد برای سال تحصیلی 1398-1399 از مشمولین قانون مزبور، منوط به نیاز آموزش و پرورش براساس رشته تحصیلی، دوره و جنسیت و سنوات همکاری و صدور مجوزهای لازم از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع خواهد بود.

«این بخشنامه از ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها خواسته است به منظور تهمید مقدمات لازم برای شناسایی افراد مشمول قانون مصوب 3/6/1395 مجلس شورای اسلامی و به منظور اجرایی نمودن قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 13/6/1397 مجلس شورای اسلامی، اقدام لازم را برای شناسایی افراد مشمول قانون، معمول دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار