عملیات اجرایی طرح تأسیسات نمک‌زدایی در نوش‌آباد و سفید شهر آغاز شد

کاشان (پانا) - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از آغاز عملیات اجرایی طرح تأسیسات نمک‌زدایی با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرهای نوش‌آباد و سفید شهر خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۸۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
عملیات اجرایی طرح تأسیسات نمک‌زدایی در  نوش‌آباد و سفید شهر آغاز شد

محمدرضا اسدی در گفت‌وگو با پانا کاشان، اظهار کرد: قرارداد پروژه تأسیسات نمک‌زدایی نوش‌آباد به ظرفیت ۲۴۰۰ مترمکعب و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از طریق روش B.O.O و مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد.
وی افزود: قرارداد طرح تأسیسات نمک‌زدایی سفیدشهر نیز با ظرفیت ۱۱۰۰ مترمکعب و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال از طریق روش B.O.O و مشارکت بخش خصوصی منعقد شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، تصریح کرد: ساخت مخزن آب با ظرفیت ۱۰۰۰ مترمکعب در سفید شهر آغاز شد که کمبود ناشی از ظرفیت ذخیره آب این شهر نیز برطرف خواهد شد.
اسدی تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دوره ساخت این سه طرح، بر اساس قرارداد ۱۲ ماهه در بهار آینده در دسترس شهروندان نوش‌آباد و سفیدشهر قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، گفت: فراموش نکنیم دشت کاشان در سال ۱۳۵۸ به عنوان نخستین دشت ممنوعه بحرانی کشور اعلام شده است و طی چهار دهه دخل و خرج منابع زیرزمینی به هم نمی‌خواند.
اسدی افزود: میزان تغذیه منابع زیرزمینی بسیار کمتر از برداشت در بخش‌های مختلف است و قطعاً بارندگی‌های اخیر نمی‌تواند تنش‌هایی که طی دهه‌ها بر منابع آب زیرزمینی دشت کاشان وارد شده است جبران کند.
رییس اداره آب و فاضلاب نوش‌آباد گفت: مدیریت مصرف، تنها راهکار برون رفت از مشکلات بحران آب است و هدف از مدیریت مصرف یعنی که همه ما به درستی منابع آب را مصرف کنیم. آبی که از اعماق ۲۵۰ متری و با صرف هزینه زیاد به دست مردم می‌رسد این ضرورت را ایجاب می‌کند که نسبت به مصرف آن دقت بیشتری داشته باشیم.
جواد نزادی اظهار کرد: نوش‌آباد در منطقه کویری و خشک واقع شده است و کم‌آبی عمومی و فراگیر که در کل کشور است در این منطقه با شدت بیشتری خودنمایی می‌کند و ضروری است که شهروندان صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب را جدی گرفته تا با قطعی و جیره‌بندی آب مواجه نشویم.
وی افزود: مردم نوش‌آباد به استناد آمار و ارقام، پیشرو در صرفه‌جویی مصرف آب هستند و همواره کمترین سرانه مصرف آب مربوط به مردم این شهر کویری است که امیدواریم همچنان تداوم یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار