پست‌های تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران در برابر زلزله ایمن شد

تهران (پانا) - تعداد ۱۳۸ دستگاه ترانسفورماتور در محدوده تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران، در برابر زلزله و به‌منظور جلوگیری از بروز خاموشی در شبکه، با استفاده ۱۰۰ درصدی از تجهیزات داخلی مقاوم‌سازی شد.

کد مطلب: ۹۰۸۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پست‌های تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران در برابر زلزله ایمن شد

به گزارش وزارت نیرو، ترانسفورماتورهای مصرف داخلی و نوتر در ۱۳۸ پست فوق توزیع (۲۰/۶۳ کیلوولت) حوزه جغرافیایی امور انتقال نیروی البرز، با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال مهار و مقاوم‌سازی شد.

محراب رضازاده، مدیر امور انتقال نیروی البرز در این رابطه گفت: قبل از اجرای این طرح، ترانسفورماتورهای مصرف داخلی و نوتر در اغلب پست‌های فوق توزیع (۲۰/۶۳ کیلوولت)، بدون هیچ گونه مهاری و تنها از طریق چرخ روی سازه‌های فلزی قرار داشت که در صورت وقوع زلزله شدید، احتمال سقوط آنها در حد بسیار بالایی متصور بود، به همین دلیل بازدیدها و بررسی‌های زیادی از سوی کارشناسان امور انتقال نیروی البرز روی شیوه مهار آنها به‌عمل آمد و پیشنهادهای متعددی مطرح شد و در آخر سریع‌ترین، ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه که استفاده از پیچ و مهره بود، مورد تأیید دفتر فنی انتقال و معاونت بهره‌برداری قرار گرفته و به اجرا گذاشته شد.

وی در مورد تأثیر اجرای این طرح افزود: پایداری شبکه برق در زمان وقوع زلزله که خود از زیرساخت‌های اصلی کشور است، تأثیر بسزایی در جلوگیری از بروز و گسترش بحران، مشکلات پس از وقوع زلزله، کارکرد عادی سایر شریان‌های حیاتی و نهایتاً ایجاد آرامش برای جامعه و شهروندان را در پی خواهد داشت.

مدیر امور انتقال نیروی البرز، ویژگی بارز و مزیت این طرح نسبت به موارد مشابه را سادگی، هزینه پایین اجرا و سرعت بالا در انجام کار عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار