مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی خبر داد:

مرمت بازار تاریخی ارومیه از سر گرفته می‌شود

ارومیه (پانا)- مرمت بازار تاریخی ارومیه از سر گرفته می‌شوداز مرمت مجدد بازار تاریخی ارومیه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۸۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مرمت بازار تاریخی ارومیه از سر گرفته می‌شود

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در ارومیه، با اشاره به بازدید اخیر خود از بازار تاریخی ارومیه که اخیر اخباری مبنی بر آسیب دیدن برخی بخش‌های آن به دلیل سهل‌انگاری اصناف یا آتش‌سوزی و عوامل طبیعی در رسانه‌ها منتشر شده بود با تأکید بر اراده جدی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی برای مراقبت از این مجموعه ارزشمند گفت: در بازدیدی که به تازگی از این بازار انجام شد اصناف و کسبه شاغل در آن آمادگی خود را برای مشارکت در مرمتمجدد بازار تاریخی ارومیه اعلام کردند.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی در سال‌های اخیر مرتباً اقدام به مرمت بخش‌های مختلف بازار تاریخی ارومیه کرده و هم اینک برخی راسته‌های آن نیز از وضعیت مساعدی برخوردار نیستند و می‌بایست به سرعت مورد رسیدگی و مرمت قرار گیرند.

جباری با اضطراری اعلام کردن مرمت برخی بخش‌های بازار ارومیه گفت: حفظ و مراقبت از این میراث ارزشمند باید مورد توجه اصناف و کسبه بازار تاریخی ارومیه باشد چراکه این مجموعه بخش مهمی از هویت شهر است.

وی گفت: سرای شجاع الدوله که عمدتاً مربوط به صنف زرگران بوده و اتحادیه این صنف در آن قرار دارد چندی پیش مورد مرمت قرار گرفته و هم اینک به‌صورت مطلوبی مورد استفاده تجار و کسبه قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی تصریح کرد: در هفته‌های آتی خبر‌های خوبی در مورد مرمت طبقات فوقانی و بخش‌های مختلفی از راسته‌های بازار به کسبه بازار و اهالی ارومیه اعلام خواهد شد و امیدواریم کسبه بازار همانند پروژه‌های مرمتی سابق تعامل و همکاری‌های خود را با اداره کل میراث فرهنگی استان ادامه دهند.

وی گفت: کار مرمت بازار تاریخی ارومیه در راسته‌های آقا رضی، چاقوسازان، آجیل‌فروشان، عطاران، اجلال، پنیر فروشان و زرگران به انجام خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار