به مناسبت هفته سلامت و برای نخستین بار در آذربایجان شرقی؛

اصحاب مطبوعات و رسانه تحت پوشش رایگان طرح 《غربالگری سلامت》 قرار می گیرند 

تبریز (پانا) - رئیس خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی گفت: همزمان با 《هفته سلامت》 و با همت و همکاری مشترک اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز، اعضای عضو خانه مطبوعات و رسانه های استان به صورت رایگان تحت پوشش طرح 《غربالگری سلامت》 قرار می گیرند.

کد مطلب: ۹۰۸۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اصحاب مطبوعات و رسانه تحت پوشش رایگان طرح 《غربالگری سلامت》 قرار می گیرند 

اسد فلاح، با تاکید بر اهمیت مشارکت اجتماعی و پوشش همگانی سلامت، اظهار داشت: تمامی اعضای عضو خانه مطبوعات و رسانه های استان می توانند جهت انجام غربالگری سلامت شامل ویزیت اولیه، آزمایش قند خون، کنترل فشار خون و ... به صورت تفکیکی (برادران - خواهران) به درمانگاه امام رضا (ع) شهرداری تبریز مراجعه کنند.
وی افزود: همکاران عضو خانه مطبوعات و رسانه های استان با همراه داشتن دفترچه بیمه و ارائه کارت های شناسایی صادره توسط این تشکل رسانه ای، می توانند در طول هفته سلامت و در ساعات و ایام تعیین شده قبلی به درمانگاه امام رضا ( ع ) شهرداری، مراجعه کنند.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی ادامه داد: این اقدام در راستای اهمیت بخشی به موضوع سلامت و نیز ارتقای سلامت همکاران و در اجرای مفاد تفاهم نامه منعقده با اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز، پیگیری و اجرا می شود.
اسد فلاح با بیان اینکه سلامت، رکن اساسی توسعه قبل از اقتصاد و آموزش است، خاطرنشان کرد: طرح جامع 《غربالگری سلامت اصحاب مطبوعات و رسانه》به همت خانه مطبوعات و رسانه های استان آدربایجان شرقی به عنوان نقطه عطف برنامه های این تشکل فراگیر رسانه ای در حوزه سلامت، و به مناسبت 《هفته سلامت》 کلید می خورد.
فلاح، خبرنگاران و فعالان رسانه ای را سفیران و پیام آوران سلامت در استان عنوان کرد و گفت: اصحاب مطبوعات با مشارکت در برنامه های اجتماعی بویژه با موضوع سلامت، در ترویج فرهنگ "پیشگیری بهتر از درمان است"، نیز پیشقدم و پیشگام هستند.
این عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان با اشاره به اینکه انجام طرح جامع 《غربالگری سلامت خبرنگاران》مختص کلیه خبرنگاران و اصحاب رسانه استان است، افزود: این طرح در اولین گام به عنوان هدیه و بسته سلامت با اولویت پوشش برای اعضای خانه مطبوعات و سپس با برنامه ریزی و اعمال هماهنگی اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز برای مابقی اصحاب رسانه استان، اجرایی و محقق خواهد شد.
فلاح، از مهمترین دست آورد اجرای این طرح را تشکیل و بروزرسانی پرونده سلامت اعضا و فعالان رسانه، عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی برای تشکیل انجمن تخصصی《خبرنگاران حوزه سلامت خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی》از برنامه های آتی است که امیدواریم با همراهی و استقبال همکاران و حمایت مسوولان امر، پیگیری و نهایی شود.
رئیس خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی همچنین گفت: دوره های رایگان و مختلفی همچون تغذیه سالم، مشاوره آسیب های اجتماعی و روان شناسی و ... نیز در سال جاری با همکاری اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز مختص اعضای خانه مطبوعات برگزار خواهد شد.
اسد فلاح، از مزیت های مهم تفاهم نامه امضا شده فیمابین، ارائه خدمات درمانی و پزشکی از طرف اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز به کلیه اعضای خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان شرقی برابر با تعرفه کارکنان شهرداری تبریز عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود خدمات و تسهیلات ارائه شده به اعضای خانه مطبوعات مورد رضایت همکاران تلاشگر رسانه ای واقع گردد.
لازم به ذکر است تفاهم نامه همکاری های مشترک خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان شرقی دی ماه سال ۹۷ در ۱۲ ماده و یک تبصره و در سه نسخه متحدالمتن، تنظیم و به امضای طرفین رسیده است.
همچنین 《هفته سلامت》 امسال از اول تا هفتم اردیبهشت ماه ۹۸ با شعار "مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت" برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار