اردوها بهترین مسیر برای آماده کردن دانش‌آموزان برای یک زندگی لذت‌بخش است

خرم آباد(پانا) -معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت : اردوها بهترین مسیر برای آماده کردن دانش‌آموزان برای یک زندگی لذت‌بخش است .

کد مطلب: ۹۰۸۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اردوها بهترین مسیر برای آماده کردن دانش‌آموزان برای یک زندگی لذت‌بخش است

اسدالله عباس زاده در جلسه مسئولین و کارشناسان فرهنگی هنری وفضاهای پرورشی که در سالن گروههای آموزشی اداره کل برگزار شد ، گفت: شور، نشاط و شادی دانش‌آموزان برای ما نیز شعف‌آفرین و لذت‌بخش است و ایجاد روحیه امید یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اردوها به حساب می‌آید.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش لرستان افزود: رسالت آموزش و پرورش آموزش تربیت نسل آینده است.

وی خاطرنشان کرد: در اردوها مشخص می شود فعالیت های تربیتی ما نتیجه بخش بوده است یا خیر، لذا برگزاری اردوها یکی از مهم ترین راههای تربیتی است.

عباس زاده گفت: فعالیت های یکنواخت دانش آموز را دچار دلزدگی می کند لذا مهارت هایی مانند صبر،تعامل،تحمل دیگران و سایر مهارت های اجتماعی را می توانیم در اردوها به دانش آموزان بیاموزیم.

وی ادامه داد: تعیین اهداف اردو، آموزش مربیان و سرپرستان اردو، استفاده از وسایل نقلیه مناسب و مجهز برای ایاب وذهاب دانش آموزان از اساسی ترین مسائل برگزاری اردوهاست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان افزود: همه فعالیت های فرهنگی از جمله برگزاری اردوها، مقدمه رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه است.

در ادامه این جلسه رئیس اداره فرهنگی وهنری آموزش وپرورش لرستان ، مهم ترین هدف آموزش و پرورش را در کانون های فرهنگی تربیتی دربرنامه هر دانش آموز یک مهارت دانست و خاطرنشان کرد: کانون‌ها در این بخش با جدیت تمام پای کار آمده اند تا دانش آموزان در کنار تحصیل ، مهارت های زندگی را نیز فراگیرند.

عنایت صادقی گفت: آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به کانون های فرهنگی تربیتی در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی دارد که این مهم موجب رشد و پویایی کانون ها در استان شده است.

وی از کانون های فرهنگی تربیتی لرستان به عنوان محیطی امن و با انگیزه در مسیر رشد دانش آموزان در ابعاد مختلف شخصیتی و ... نام برد و پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در محیطی آرام ، شادی بخش در کنار آموزه های دینی و مهارتی را از محورهای اصلی برنامه های این کانون ها دراستان برشمرد.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش لرستان در ادامه به بیان ظرفیت های متنوع و مختلف کانون‌های فرهنگی تربیتی پرداخت و خاطر نشان کرد: در این مراکز استعدادهای دانش آموزان شکوفا شده و خلاقیت پروری در آینده سازان با دلسوزی مربیان با تجربه و متعهد شکل می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار