حجت الاسلام والمسلمین مهدی دانشمند:

حجت الاسلام والمسلمین مهدی دانشمند: ماه رمضان بهار عبادت است

خوسف (پانا) ـ حجت الاسلام والمسلمین مهدی دانشمند گفت : ماه رمضان بهار عبادت است همان طورى که بهار در جسم انسان نشاط به وجود مى آورد در ماه رمضان هم انسان باید بر اثر عبادت نشاط روحى پیدا کند و این میسّر نیست مگر اینکه انسان قبلاً آمادگى پیدا کند و این آمادگى در درجه اوّل توبه است.

کد مطلب: ۹۰۸۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
حجت الاسلام والمسلمین مهدی  دانشمند: ماه رمضان بهار عبادت است

حجت الاسلام والمسلمین مهدی دانشمند با اشاره به ماه مبارک رمضان افزود: پایتخت قلب ما شیطان است ، ماه رمضان ماه رهایی از شیطان است ماهی که مسلمانان قلب و جانشان را پاک می کنند و سعی می کنند در این ماه همه اعضاء و جوارح خود را کنترل کنند و بدانید که مسلمان واقعی یعنی کسی که استان های بدن او (چشم ، گوش ، قلب ، زبان ، شهوت و...) تحت کنترل اوست و حق الناس را رعایت می کند ، آبروی مردم را حفظ و مراقب اعمال خود است .

دانشمند ادامه داد: خداوند که میزبان ما در این ماه است چون رحمتش عام و بى پایان است همیشه آماده پذیرایى مى باشد و این ما هستیم که براى ورود در این ضیافت باید آمادگى پیدا بکنیم و آمادگى ما به این است که روح و قلبمان را صفا دهیم و کینه ها و حسادت ها و غلّ و غش ها را از روحمان بزداییم تا اینکه نشاط عبادت پیدا کنیم، چون بسیارى از افراد هستند که نماز مى خوانند و روزه مى گیرند امّا نشاط ندارند، مى گویند نماز بخوانیم تا سبک بشویم و یا وقتى ماه رمضان تمام شد مى گویند راحت شدیم، که این بى نشاطى در عبادت را مى رساند. یکى از مهمترین عاملى که باعث مى شود نشاط در عبادت را از انسان بگیرد گناه است.

او افزود: ماه رمضان بهار عبادت است همان طورى که بهار در جسم انسان نشاط به وجود مى آورد در ماه رمضان هم انسان باید بر اثر عبادت نشاط روحى پیدا کند و این میسّر نیست مگر اینکه انسان قبلاً آمادگى پیدا کند و این آمادگى در درجه اوّل توبه است.


او با اشاره به فضای مجازی افزود: یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی که جوامع امروزی به آن مبتلا شده اند، ضعف بنیان خانواده است. بالا رفتن سن ازدواج، افزایش آمار طلاق، سرد شدن ارتباطات عاطفی، نارضایتی از زندگی خانوادگی همگی از مشکلات عمیقی است که دامنگیر خانواده ها شده است. وقتی نگاهی به علل بروز این مشکلات از دیدگاه کارشناسان می پردازیم، می توانیم سهمی را نیز از فضای مجازی مشاهده کنیم.


دانشمند افزود: استفاده از این فضا نه تنها باعث تغییر شکل روابط میان اعضای خانواده شده؛ بلکه سطح توقع از زندگی مشترک را نیز تغییر داده است. فرزندان به جای برقراری ارتباط با والدین، سرگرم ارتباطات مجازی و سرگرمی های این فضا شده و از ارتباطات واقعی و آموزش های مورد نیازشان دور شده اند. زوجین این فضا را محلی برای اختلافات خانوادگی شان قرار داده اند و به جای استفاده از نظرات کارشناسان، خود را در معرض راهنمایی های غلط مطرح شده در این فضا قرار می دهند. این فضا حتی زمینه را برای روابط نامشروع و خیانت های میان زوجین باز کرده است.

او ادامه داد: امروزه در زندگی اجتماعی، فضای مجازی جای دوستان و نزدیکان را گرفته و در حقیقت جایگزین روابط دوستانه و فامیلی شده است. افراد ساعت ها از وقت خود را در فضای مجازی گذرانده و به جای فعالیت های اجتماعی، به فعالیت های فردی روی می آورند. این موضوع افراد را در افسردگی و انزوای اجتماعی فرو خواهد برد، چه بسا خود آن ها از این موضوع آگاهی نداشته و حتی ممکن است آن را تأیید نکنند.


در مورد امام زمان (عج) افزود: امام زمان از ما نماز شب ، نافله ها و کارهای مستحبی نمی خواهد بلکه انجام واجبات و شاد کردن دل مومن و اگر می خواهیم دل امام زمان شاد شود باید دل مردم را شاد کنیم ، کینه و کدورت ها را کنار بگذاریم ، امورات مردم را تسهیل ، خدمت به مردم را سرلوحه کار قرار دادن ، معطل و اذیت نکردن ، کار مردم را به موقع انجام دادن ، وعده های دروغ ندادن و ... می باشد. خبرنگار : مهدی آراسته

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار