معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مطرح کرد: ضرورت تشکیل کارگروه دانش آموزی بیانیه گام دوم انقلاب

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر تشکیل کارگروه دانش آموزی برای استخراج اهداف گام دوم انقلاب تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۰۸۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مطرح کرد: ضرورت تشکیل کارگروه دانش آموزی بیانیه گام دوم انقلاب

طاهر علمی در نشست هیات رئیسه مجمع اعضاء و مربیان در سالن اجلاس سازمان دانش آموزی استان بر جوان باوری در جامعه تاکید کرد و گفت: معمار کبیر انقلاب بهترین الگو برای همه ما مسئولین در جوان باوری هستند برای این که ایشان با اعتماد به قشر جوان انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

وی با بیان این که نیروهای جوان در هر کشور مبدا حرکت هستند، ادامه داد: کشورهایی که نیروی جوانشان، کم است به دنبال جذب نیروهای جوان دیگر کشورها هستند ، پس ما باید از نیروی عظیم و ظرفیت بزرگ نیروهای جوان در کشور بهره ببریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: از همه دانش آموزان می خواهم تا بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را که بیشتر مورد توجه نسل جوان است، مطالعه کنند.

علمی بر تشکیل کارگروه دانش آموزی برای استخراج اهداف گام دوم انقلاب تاکید کرد و افزود: این کارگروه دانش آموزی با تشکیل جلسات مختلف در نواحی و مناطق می توانند بررسی و ارایه راهکار برای رسیدن به اهداف گام دوم را به گفتمان تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: پس از رسیدن به نگرش های مشترک در این زمینه می توان درجلسه ای با حضور نماینده ولی فقیه در استان، پیشنهاد های اتخاذ شده را بیان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برگزاری اردوهای دانش آموزی با آگاهی های لازم برای کشف استعدادهای دانش آموزان ضروری است.

علمی با بیان این که مدیران مدارس باید از برنامه های اردویی که سبب کسب مهارت های زندگی دانش آموزان می شوند، استقبال کنند، ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب معظم رهبری از اهمیت علم شروع و با سبک زندگی می باید که این نشان از آموزش سبک زندگی برای نسل نوجوان و جوان البته با آگاهی لازم است.

ارسال کمک های مردمی جمع آوری شده دانش آموزان و فرهنگیان استان به مناطق سیل زده

مدیر سازمان دانش آموزی استان در این جلسه با اشاره به گستردگی خسارات سیل اخیر در کشور گفت: برای کمک به دانش آموزان مناطق سیل زده کشور طرح " سیل مهربانی هم کلاسی ها" در کشور به راه افتاده است.

صمد علیزاده ادامه داد:با توجه به این که استان آذربایجان شرقی به عنوان استان معین برای کمک به آموزش و پرورش استان خوزستان تعیین شده است، سازمان دانش آموزی استان به عنوان مرکز جمع آوری کمک های فرهنگیان و دانش آموزان انتخاب شد.

وی افزود: از روز گذشته ارسال کمک های جمع آوری شده در نواحی و مناطق به سازمان دانش آموزی استان آغاز شده است و مربیان و دانش آموزان پیشتاز در تفکیک این هدایا و بسته بندی و ارسال کمک ها پیشقدم هستند و به زودی کاروان کمک های جمع آوری شده به خوزستان ارسال خواهد شد.

همه ما پاسدار ارزش های والای انقلاب هستیم

مدیر سازمان دانش آموزی استان در ادامه گفت: همه ما به عنوان یک مربی و پیشتاز، اقدام بی شرمانه رییس جمهور معلوم الحال آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم می کنیم و از همین جا اعلامی می کنیم که همه ما در جایگاه خود پاسدار ارزش های والای انقلاب هستیم.

علیزاده ادامه داد: دشمن، همیشه دشمن است و یک روز با لبخند و روزی با تهدید و تحریم و گاهی با تطمیع به خباثت خود ادامه می دهد و ما باید آگاهانه و شجاعانه تلاش کنیم از پیچ ترفندهای خطرناک دشمن به سلامت عبور کنیم.

برنامه محوری، مدرسه محوری و اخلاق مداری سرلوحه کار مربیان و دانش آموزان پیشتاز

وی در بخش دیگری از سخنان خود ظرفیت و پتانسیل تشکل پیشتازان برای تربیت اجتماعی دانش آموزان را یادآور شد و گفت: برنامه محوری، مدرسه محوری و اخلاق مداری باید سرلوحه کار یک مربی و دانش آموز پیشتاز باشد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان افزود: هر فعالیت و اقدامی بدون برنامه ریزی محکوم به شکست است و لذا برای موفقیت باید برنامه ریزی کرد و البته به این نیز توجه داشت که برنامه پیشنهادی قابل اجرا و عملیاتی شدن باشد.

علیزاده با بیان این که همه دستورالعمل های آموزشی، پرورشی و ورزشی باید به کف مدارس راه یابند، تصریح کرد: فلسفه وجودی تشکل های دانش آموزی این است که همه دانش آموزان با سلایق متفاوت بتوانند در مدارس فعالیت کنند و مهارت های لازم برای زندگی اجتماعی و آینده خود را یادبگیرند.

وی با بیان این که زنگ خطر آن موقع به صدا در می آید که دانش آموز را از زیر پرچم ایران برانیم، ادامه داد: وجود تمامی تشکل های دانش آموزی در مدارس نه تنها لازم است بلکه برای تربیت دانش آموز در تراز نظام ضروری نیز است.

مدیر سازمان دانش آموزی استان اضافه کرد: یک مربی و عضو پیشتاز باید مزین به اخلاق اسلامی باشد و با سعه صدر بر تمامی مشکلات غلبه کند.

مجمع اعضاء و مربیان باید اتاق فکر مسئولین آموزش و پرورش در نواحی و مناطق باشند

مدیر سازمان دانش آموزی استان در ادامه مجمع اعضاء و مربیان را یکی از چهار رکن اصلی سازمان دانش آموزی عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم از ظرفیت های این رکن به نحو احسن استفاده کنیم باید جلسات منظم و مستمر مجمع در نواحی و مناطق برگزار شود تا مشکلات احصاء شوند.

علیزاده با بیان این که مجمع اعضاء و مربیان باید اتاق فکر مسئولین آموزش و پرورش در نواحی و مناطق باشند، ادامه داد: در این جلسات باید برای فعالیت های سازمان دانش آموزی برنامه های قابل اجرا و عملیاتی طرح ریزی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار