مدیرکل انتقال خون سمنان:

نوروز امسال 1600 نفر خون اهدا کردند

سمنان (پانا) - مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: یک هزار و 600 نفر از بیست و پنجم اسفند 97 تا چهاردهم فرودین 98 با مراجعه به پایگاه های انتقال خون استان خون اهدا کردند.

کد مطلب: ۹۰۸۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نوروز امسال 1600 نفر خون اهدا کردند

پژمان صالحی فر با بیان این که دریافت خون در نوروز امسال از اهداکنندگان مستمر انجام شد، افزود: تعداد اهداکنندگان خون از 25 اسفند 97 تا 14 فروردین 98 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11.8 درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: تعطیلات نوروز امسال 753 واحد خون استفاده شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان مصرف خون چهار درصد افزایش یافت.

مدیرکل انتقال خون سمنان، با اشاره به ارسال 950 واحد خون از استان سمنان در طرح بهاری امسال به استان های تهران و سیستان و بلوچستان، ابراز داشت: میزان واحدهای ارسالی خون از استان سمنان نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته نشاندهنده افزایش 4.6 درصدی است.

صالحی فر تصریح کرد: در طرح بهاری از 25 اسفند 97 تا 14 فروردین امسال 800 واحد پلاکت به تهران ارسال شد.

وی با بیان این که سال گذشته 34 هزار و 828 نفر در استان سمنان خون اهدا کردند، یادآور شد: با کمک رسانه ها و ترویج فرهنگ اهدای خون، تعهد استان سمنان در اهدای خون سال گذشته بیش از هفت درصد محقق شد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: سال گذشته 14 هزار و 500 واحد خون به استان های تهران و سیستان و بلوچستان و 15 هزار واحد پلاسما و 2 هزار لیتر پلاسما فرزیس به تهران ارسال شد.

در استان سمنان چهار پایگاه اهدای خون در شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار وجود دارد که همه روزه پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار