مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱):

روزانه ۸۶ رام قطار مسافری از استان سمنان می‌گذرد

سمنان (پانا) - مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) با بیان اینکه محور تهران-مشهد پر ترافیک‌ترین محورهای ریلی کشور است، گفت: روزانه ۸۶ رام قطار در این ناحیه عبور می‌کند.

کد مطلب: ۹۰۸۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
روزانه ۸۶ رام قطار مسافری از استان سمنان می‌گذرد

فرشاد زادخور، مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) در نشستی با حضور اصحاب رسانه به میزبانی راه آهن شمال شرق (۱)، ضمن بیان اینکه محور ریلی تهران-مشهد دارای بیشترین ترافیک قطارهای مسافری محسوب می‌شود، ابراز کرد: روزانه ۸۶ رام قطار مسافری در استان سمنان و در کریدور تهران-مشهد تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تردد قطارهای باری را نیز باید به مجموعه قطارهای مسافربری افزوده تا شاهد حجم بالای تردد و ترافیک ریلی در استان سمنان بود، افزود: مدیریت و هماهنگی این چنین حجم ترافیکی در واقع کاری دشوار است اما رسالت راه آهن شمال شرق (۱) تنها به مسافربری محدود نشده و در راستای انتقال، عملیات بارگیری، تخلیه و … نیز این اداره کل خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد.

بارگیری سیمان به مقصد آسیای میانه

مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) بیان کرد: حمل انواع محموله‌های باری در این منطقه با جدیت دنبال می‌شود به نحوی که طی سال ۹۷ فقط از ایستگاه جاجرم در منطقه شمال شرق ۱۲ هزار تن محموله سیمان صادراتی به کشورهای آسیای میانه منتقل شده است.

زادخور با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف راه آهن جذب بار و حمل محموله‌های صادراتی است، تاکید کرد: راهکارهای همکاری و افزایش میزان بارگیری سیمان از ایستگاه‌هایی مانند جاجرم و آزاد ور و … طی نشست‌های متعددی بررسی شده است.

وی افزود: پیگیری کاهش تعرفه حمل، پیگیری احداث خط آنتنی از ایستگاه آزاد ور به کارخانه سیمان، واگذاری بیشتر واگن‌های روسی به راه آهن برای حمل محموله سیمان صادراتی در محدوده راه آهن شمال شرق (۱)، ایجاد سکو و مسیر مناسب و نحوه واگذاری واگن‌ها برای حمل سیمان در زمره مواردی است که توسط راه آهن شمال شرق (۱) پیگیری می‌شود.

بازدید کمیسیون ایمنی از راه آهن استان سمنان

مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) در دیگر بخش سخنان خود بیان کرد: به منظور بررسی موضوعات مرتبط با ایمنی در سیر و حرکت قطارها، اعضای کمیسیون عالی گراف شبکه راه آهن بازدیدی از این اداره کل به عمل آوردند.

زادخور تصریح کرد: در راستای بررسی موضوعات مرتبط با استفاده از مد سیستم کنترل خودکار ایمنی‌ای سی تی مطابق با مقررات عمومی سیر و حرکت قطارها، جلسه‌ای تشکیل و اعضای کمیسیون گراف عالی مرکزجهت بررسی میدانی عملکرد این سیستم، در ایستگاه‌های مختلف این اداره کل به حوزه استحفاظی راه آهن شمال شرق (۱) سفر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار