استاندار فارس: نیروی انسانی ماهر و متخصص محصول تلاش معلمان خلاق و توانمند است

شیراز (پانا) - استاندار فارس گفت: نقش آموزش و پرورش در حوزه توسعه همه جانبه بارز و چشمگیر است، بویژه در آماده کردن و پرورش سرمایه‌های انسانی که توسعه نیروی انسانی هم هدف توسعه است و هم عامل توسعه که از دست توانمند و فکر خلاقانه معلمان بر می‎آید.

کد مطلب: ۹۰۸۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: نیروی انسانی ماهر و متخصص محصول تلاش معلمان خلاق و توانمند است

عنایت الله رحیمی در جلسه روسای ادارات آموزش و پرورش فارس که با حضور بطحایی وزیر آموزش و پرورش در تالار ملاصدرای باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، گفت: اعتقاد این است که هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است و لازم است با آگاهی از مشکلات این نهاد ، نسبت به رفع آن تلاش شود چنانچه در دولت تدبیر و امید نیز در این مسیر گام های بلندی برداشته شده که جای قدردانی دارد.

او با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی روسای ادارات آموزش و پرورش فارس، گفت: قطعا وزیر آموزش و پرورش به این مشکلات واقف بوده و حل این مشکلات و مسائل در دستور کار وی قرار دارد .

استاندار فارس افزود: اما هر مدیری در این کشور با گسترده‌تر شدن حیطه وظایف و مسئولیت‌ها، نیاز بیشتری به آگاهی از شیوه‌ها و راه‌کار های خلاقانه افراد فکور و اندیشمندی همچون معلمان و مدیران آموزش و پرورش هستند.

او با اشاره به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف مدیریتی در کشور، بر لزوم توجه به توانمندی این قشر عظیم در آموزش و پرورش تاکید کرد.

رحیمی گفت: رشد و توسعه یک کشور به پرورش انسان های آگاه و برخوردار از مسئولیت بستگی دارد که در ادبیات توسعه با عنوان توسعه انسانی مطرح می شود و نقش آموزش و پرورش نیز در تربیت اینگونه افراد روشن است.

او با اشاره به کارکردهای مختلف آموزش و پرورش، گفت: این کارکردها در حوزه فردی و اجتماعی است و در حوزه اجتماعی با وجود اهمیت فراوان، جامعه پذیری، فرهنگ پذیری، نظارت اجتماعی، انسجام و یگانگی اجتماعی، نوآوری و تغییراتی که این نهاد می‌تواند در جامعه ایجاد کند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

استاندار فارس گفت: نقش آموزش و پرورش در حوزه توسعه همه جانبه بارز و چشمگیر است، بویژه در آماده کردن و پرورش سرمایه‌های انسانی که توسعه نیروی انسانی هم هدف توسعه است و هم عامل توسعه که از دست توانمند و فکر خلاقانه معلمان بر می‌آید.

او پایه و اساس توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری را در نیروی انسانی ماهر و متخصص آن کشور دانست و گفت: این نیروی توانمند محصول کار آموزش و پرورش است.

رحیمی با اشاره به جایگاه ویژه تعلیم و تربیت در آموزه های دینی، گفت: نیروی انسانی ثروت اصلی ملل است، بویژه در ملل توسعه یافته که بیشترین سرمایه گذاری را در آموزش و پرورش دارند، چرا که این نهاد وظیفه به بهره برداری رساندن و آماده کردن این ثروت را بر عهده دارد .

او گفت: اعتقاد این است که هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است و لازم است با آگاهی از مشکلات این نهاد ، نسبت به رفع آن تلاش شود چنانچه در دولت تدبیر و امید نیز در این مسیر گام های بلندی برداشته شده که جای قدردانی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار