فرماندار اسلامشهر: افرادی که موفق به ترک اعتیاد می شوند، برای احیاء مجدد در جامعه نیاز به اشتغال دارند

اسلامشهر(پانا) - فرماندار اسلامشهر با اشاره به آثار خانمان سوز مصرف مواد مخدر، خواستار استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد جهت مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر شد.

کد مطلب: ۹۰۸۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهر: افرادی که موفق به ترک اعتیاد می شوند، برای احیاء مجدد در جامعه نیاز به اشتغال دارند

مسعود مرسلپور که در نخستین جلسه کمیته مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد از زیر مجموعه های شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سخن می گفت، بیان کرد: ایران اسلامی تاکنون ۳۲۰۰ شهید را در راه مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ تقدیم کرده و با وجود تمامی اقدامات و تلاش هایی که در این زمینه صورت می گیرد نیاز است تا مردم نیز در این مسیر وارد عمل شوند.

اوبا اشاره به اینکه دشمنان ما سعی دارند تا از طریق مواد مخدر و اعتیاد جوانان را به رخوت، سستی و نابودی بکشانند، افزود: در سالهای اخیر شاهد رشد فزاینده تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی هستیم که توزیع و مصرف آن آسان تر و آثار مخرب بسیاری برای فرد مصرف کننده بدنبال دارد.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه اولویت نخست ما در سال جدید در اسلامشهر فراهم ساختن زمینه لازم برای تشکیل سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر است، اظهارکرد: برخورد قاطع و جدی با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر نیز در شهرستان توسط فرماندهی انتظامی اسلامشهر و پلیس مبارزه با مواد مخدر دنبال خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات مناسبی که توسط تشکل های مردمی در جهت ترک اعتیاد صورت می گیرد اشاره کرد و ادامه داد: همه دستگاههای ذیربط از جمله شهرداری ها و بخشداری ها باید همکاری لازم را با این تشکل ها و کمپ های مجوز دار و قانونی ترک اعتیاد داشته باشند.

مرسلپور تصریح کرد: افرادی که موفق به ترک اعتیاد می شوند برای احیاء مجدد در جامعه نیاز به اشتغال دارند که باید در این باره نیز توجه کافی وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه در یکی از واحدهای تولیدی موفق شهرستان بیش از ۴۰۰ رهایی یافته از چنگال اعتیاد مشغول بکار هستند گفت: باید از این مجموعه تولیدی و سایر واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان که دست افرادی که اعتیادشان را ترک کرده اند را می گیرند، حمایت کرد.

فرمانداری اسلامشهر همچنین بر ضرورت توجه به امر آموزش و آگاهی دهی به جامعه در خصوص آثار زیانبار و خانمان برانداز سومصرف مواد مخدر و اعتیاد تصریح کرد: باید ضمن رعایت ظرافت های مربوط به آموزش در این حوزه و استفاده از روش های آگاهی دهی غیر مستقیم از تمامی ظرفیت ها از جمله واحدهای دانشگاهی، مدارس، مساجد و... استفاده کرد.

مرسلپور به اهمیت حمایت های مختلف از خانواده معتادان در جامعه نیزاشاره کرد و افزود: مجمع خیرین شهرستان میباست در زمینه حمایت از این خانواده ها و اشتغال آنان فعالانه وارد عرصه شود.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار