برگزاری همایش ملی فرهنگ رضوی، بانوان فرهیخته در یزد

یزد (پانا) - مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد از برگزاری نخستین همایش ملی' فرهنگ رضوی، بانوان فرهیخته و نیکوکار' به منظور نکوداشت 'ستی فاطمه خاتون' همسر امیرچخماق خواهر بانو 'گوهرشاد' یازدهم اردیبهشت ماه در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۸۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش ملی فرهنگ رضوی، بانوان فرهیخته در یزد

محمد حسین رحیمی نسب عصر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه که در محل سالن اجتماعات اداره اوقاف استان یزد برگزار شد بیان داشت: بانوان، وقف و امور خیریه، بازخوانی زندگانی و خدمات بانو ستی فاطمه و فرهنگ و سبک زندگی رضوی در خانواده با تاکید بر نقش فاطمی از محور های اصلی این همایش بشمار می رود.

رحیمی نسب احیای فرهنگ ناب و پویای رضوی و مشارکت بیشتر بانوان فرهیخته در زمینه های مختلف را از اهداف همایش یاد شده بیان کرد و گفت: در این جشنواره از هشت مقاله برگزیده تجلیل می شود.

دبیر این همایش گفت: در حاشیه این همایش، شب 10 اردیبهشت ماه جشنواره ملی شب شعر زنان آفتاب برگزار و از هشت شاعر برگزیده تجلیل می شود.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد اظهار داشت: 70 مورد وقف بنام امام رضا (ع) در استان ثبت شده که این رقم نسبت به استانهای همجوار کم است که در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت گیرد.
رحیمی نسب افزود: بیشتر این موقوفات مربوط به خانه های قدیمی در بافت تاریخی است به همین دلیل درآمدزایی ندارند و مهمترین موقوفه بنام امام رضا (ع) استان کتابخانه وزیری است.

وی عنوان کرد: تاکنون 10 هزار نفر در طرح خادم یاری در این استان ثبت نام کردند که از این تعداد پنج هزار و 500 نفر کد خادم یاری دریافت نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار