شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزان با نیازهای ویژه در همدان

همدان (پانا ) - رئیس آموزش و پرورش استنایی استان همدان با بیان این که چهلمین جشنواره ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به مدت سه روز در ورزشگاه قدس همدان برگزار  شد هدف این مسابقات را ایجاد رقابت سالم  و همچنین تقویت حس مسئولیت پذیری دانش آموزان بیان کرد.

کد مطلب: ۹۰۸۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزان با نیازهای ویژه در همدان

پروین قربانیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی پانا عنوان کرد: هدف عمده از برگزاری چهلمین جشنواره ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه، شناسایی استعدادهای برتر جهت حضور این دانش آموزان در عرصه های ملی و بین المللی بود.
قربانیان با بیان این که شرکت دانش آموزان در مسابقات ورزشی باعث افزایش مهارت های اجتماعی آن ها می شود گفت: اینگونه مسابقات باعث می شود دانش آموزان با نیازهای ویژه ضمن یادگیری برقراری ارتباط با سایر دانش آموزان با سنت های شهرستان های مختلف نیز آشنا شوند.
رئیس آموزش و پرورش استنایی استان همدان اظهار کرد: این مسابقات با شرکت ۲۷۰ نفر از دانش آموزان دارای آسیب های بینایی، شنوایی، کم توان ذهنی و جسمی- حرکتی در رشته های دومیدانی، تنیس روی میز و آمادگی جسمانی و در دو گروه دختر و پسر برگزار شد.
او ادامه داد: دانش آموزان راه یافته به این مرحله کسانی بودند که در مسابقات انتخابی شهرستان موفق به کسب رتبه شده بودند.
قربانیان با بیان این که نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری اعزام خواهند شد گفت: در پایان این مسابقات به نفرات برتر لوحی به رسم یاد بود اهدا شد اما از دیدگاه من تمام دانش آموزانی که به این مرحله رسیده اند نفر اول هستند.
قربانیان با تأکید بر این که انجام فعالیت های ورزشی موجب سلامت روح دانش آموزان می شود اظهارکرد: ورزش باعث ایجاد نشاط در دانش آموزان و به تبع افزایش کیفیت آموزشی در مدارس خواهد شد.
او در پایان از خانواده ها خواست زمینه را برای فعالیت ورزشی فرزندان خود فراهم کنند چراکه ورزش اعتماد به نفس دانش آموزان را تقویت و به کسب مهارت های اجتماعی کمک می کند.

معصومه جدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار