استراتژی آموزش و پرورش فارس، تعامل با سایر دستگاهها و استفاده از ظرفیت های برون سازمانی است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس در جمع روسای ادارات آموزش و پرورش گفت: از استراتژی ها ی مهمی که در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، تعامل با سایر دستگاهها و استفاده از ظرفیت های برون سازمانی است که از جمله آنها می توان به مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی اشاره نمود.

کد مطلب: ۹۰۸۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
استراتژی آموزش و پرورش فارس، تعامل با سایر دستگاهها و استفاده از ظرفیت های برون سازمانی است

علی عسکر نجفی در جلسه روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس که با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد ، گفت: این استان دارای 59 منطقه آموزشی با بیش از 900 هزار دانش آموز و قریب به 65 هزار نیروی شاغل و 63 هزار نیروی بازنشسته می باشد .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در این استان بیش از 9 هزار مدرسه را تحت پوشش داریم که فعالیتهای مختلفی توسط آموزش و پرورش فارس برای ارتقاء نظام تعلیم و تربیت در آنها صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه گستردگی و حجم آموزش و پرورش فارس از سواحل خلیج فارس تا حوالی اصفهان پراکنده می باشد گفت: این ویژگی موجب گردیده که این نهاد در زمره آموزش و پرورش های بزرگ کشور قرار گیرد.

نجفی در تشریح مهمترین فعالیتها و اقدامات آموزش و پرورش فارس در حوزه تعلیم و تربیت استان ، گفت: سند تحول بنیادین به عنوان اصلی ترین و اساسی ترین برنامه وزارت و آموزش و پرورش استان فارس است و باید تمام اقدامات و فعالیتهای این نهاد منطبق با این سند صورت بگیرد.

وی از راه اندازی شورای راهبردی سند تحول بنیادین و زیرگروه ها و زیر نظام های آن در سطح استان خبر داد و گفت: در این شورا تمام اهداف نظام تعلیم و تربیت در قالب سند تحول بنیادین در حال پی گیری واجراست .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: از دیگر استراتژی ها و راهبردهایی که در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، تعامل با سایر دستگاهها و استفاده از ظرفیت های برون سازمانی است که از جمله آنها می توان به مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی اشاره نمود که در جلسات متعددی بصورت فردی و گروهی نقطه نظرات خودمان را در خصوص بودجه به آنها منتقل کرده ایم .

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش فارس از نظر نیروی انسانی با مشکلات عدیده ای روبرو است به نحوی که در مهر 97 با کمبود حدود 8 هزار و پانصد نیروی انسانی مواجه بودیم و با برنامه ریزی مطلوب توانستیم این کمبود را جبران نماییم.

نجفی گفت: با توجه به روند بازنشستگی بخش قابل توجهی از همکاران در سال جاری ، در مهر 98 نیز با کمبود نزدیک به 10 هزار نیروی انسانی مواجه هستیم که امید است با اتخاذ تدابیر اصولی در وزارت آموزش و پرورش و تلاش همکاران در استان این مشکلات به حداقل برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره نیاز نزدیک به 27 درصد فضاهای آموزشی استان به بازسازی ، گفت: با تلاش های انجام شده و با بهره گیری از ظرفیت های دولتی توسط اداره کل نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز استان ،هم اکنون نزدیک به 300 واحد آموزشی در دست احداث در فارس وجود دارد و علاوه بر آن با تخصیص اعتبارات لازم در نوسازی مدارس در زمینه تهیه تجهیزات استانداراد مدارس نیز توفیقات قابل توجهی داشته ایم.

وی به فعالیت های حوزه تربیت بدنی در استان نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه سرانه فضاهای ورزشی ، با اقدامات انجام شده، از 19 صدم متر مربع فضای ورزشی برای هر دانش آموز به 24 صدم متر مربع رسیده ایم که موجب رشد چند پلیه ای فارس در زمینه سرانه فضاهای ورزشی شده است.

نجفی همچنین گفت: هم اکنون حدود 15 استخر و چندین سالن ورزشی در حال احداث نیز وجود دارد که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند.

اشتغال 15 درصدی دانش آموزان فارس در مدارس غیر دولتی ،گرایش و اشتغال نزدیک به 40 درصد دانش آموزان استان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و تلاش برای دستیابی به توسعه متوازن رشته های تحصیلی در سطح استان داشته با چشم انداز گرایش 50 درصد دانش آموزان ، عضویت بخش قابل توجهی از دانش آموزان استان در تشکل های دانش آموزی و مشارکت فعال آنها در روند تعلیم و تربیت ، اجرای طرح شهاب و حضور 60 هزار دانش آموز استان در طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان از دیگر تلاش های آموزش و پرورش فارس بود که نجفی به آنها اشاره کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ضمن قدردانی از همه افرادی آموزش و پرورش را در دستیابی به اهداف خود همراهی کردند ، گفت: نقش استاندار فارس به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان و حمایت های وی از این نهاد ،در کنار همراهی نمایندگان مجلس، خصوصا در تصویب بودجه سال 98 و اقدامات و اهتمام خوبی که در رابطه با کمک به آموزش و پرورش ستودنی است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار