مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان خبر داد:

اجرای طرح های سه گانه اجتماعی فرهنگی پسا بحران در خوزستان

اهواز (پانا) - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: طرح های سه گانه در حوزه های اجتماعی و فرهنگی پس از بحران با به کارگیری گروه های جهادی و دستگاه های اجرایی در خوزستان اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۹۰۸۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح های سه گانه اجتماعی فرهنگی پسا بحران در خوزستان

محمد صادق کریمی کیا در نشستستاد بحران استانداری خوزستان عصر امروز که با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، با بیان اینکه استان خوزستان نقش بسیار مهمی در حوزه اقتصادی کشور ایفا می کند، اظهار داشت: مسائل و مشکلات استان خوزستان، صرفا مسائل استانی نبوده و نیازمند عزم ملی است.

او از اجرای طرح‌های سه‌گانه در حوزه اجتماعی و فرهنگی در مرحله پسابحران خبر داد و گفت: طرح مداخله در بحران در روستاها با بکارگیری گروه‌های جهادی در قالب ۱۱۰ تیم ۵الی ۱۰ نفره در کنار دستگاه‌های اجرایی در مناطق روستایی قابل ورود آغاز خواهد شد که این گروه‌ها خدمات‌ رسانی از بهسازی محیط بهداشتی روستاها تا بقیه امورات را انجام خواهند داد.

کریمی کیا افزود: طرح دیگر اجرای تسهیلگران اجتماعی روستایی است که این تسهیلگران برای مدت چند ماه در روستاهای آسیب دیده ناشی از سیل مستقر می شوند و خدمات اجتماعی- روانی به روستاییان بویژه زنان و کودکان ارایه خواهند داد.

او از طرح حمایتی یک استان، یک روستا به عنوان سومین طرح اجتماعی خبر داد و عنوان کرد: این طرح برای اولین بار بصورت پایلوت در خوزستان اجرا خواهد شد. در این پروژه اجتماعی، با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد تمام خدمات و کمک‌رسانی فیزیکی، اجتماعی و فنی به روستای منتخب ارائه می شود.

کریمی‌کیا با تقدیر از دستگاه‌های اجرایی که در این بحران با تمام توان خود در کنار مردم بودند، خاطرنشان کرد: برای بهبود شرایط آسیب دیدگان و مناطق بحرانی از سازمان‌های همکار پشتیبانی مالی و اعتباری بعمل خواهد آمد.

مدیرکل امور اجتماعی استان با اشاره به اینکه هنوز در دوران بحران بسر می‌بریم و با پدیده‌ای سیال، پیچیده و چند‌بعدی رو‌به‌رو هستیم، تصریح کرد: طرح‌های سه‌گانه معاونت سیاسی- اجتماعی تا پایدار شدن اوضاع و امکان ورود به روستاها از اول اردیبهشت ماه با هماهنگی مدیریت بحران استان عملیاتی می شود.

کریمی کیا در پایان تاکید کرد: بهسازی و بازآفرینی نباید تنها به حوزه عمرانی ختم شود و برای بازتوانی در حوزه اجتماعی، فرهنگی و روحی بویژه در خصوص زنان و کودکان نیازمند نگاه ویژه دولت هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار