جشنواره درون مدرسه ای خیرساز دبیرستان شهید زاهدی سهروفیروزان برگزار شد

پیربکران (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش پیربکران درجشنواره درون مدرسه ای خیرساز دبیرستان شهید زاهدی آموزش و پرورش را نیازمند کمک خیرین جهت رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی دانست.

کد مطلب: ۹۰۸۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره درون مدرسه ای خیرساز دبیرستان شهید زاهدی سهروفیروزان برگزار شد

مجتبی سهرابی در جشنواره درون مدرسه ای خیرساز دبیرستان شهید زاهدی، ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، روستای سهروفیروزان را به عنوان روستای نمونه شاهد کشوری معرفی کرد و افزود: شهید بزرگوار رجبعلی زاهدی فردی دلیر، شجاع و دانش دوستی بود که خانه خود را به آموزش و پرورش هدیه کرد و امروز با گذشت سال ها نام شهید زاهدی با عنوان دبیرستان دخترانه شهید زاهدی می درخشد و ستارگان درخشانی چون دانش آموزان عزیز ادامه دهنده راه شهیدان هستند.

وی در ادامه ضمن خیرمقدم به خانواده شهید زاهدی گفت: این خانه را شهید بزرگوار در راه علم و دانش پایه نهاد. چه سعادتی بزرگتر از این که فضایی آماده شود که در آن دانش آموزان دانش، خواندن و نوشتن را یاد بگیرند. 21 فضای آموزشی ما توسط خیرین مهیا شده است. این مدرسه توسط شهید والا مقام شهید زاهدی بنا شد که امروز برای استان افتخاری بزرگ به حساب می آید. از زمان تاسیس این دبیرستان بیش از 500 دانش آموخته و فارغ التحصیل این مدرسه داشته است و این مسیر همچنان ادامه دارد. ضمن این که این مدرسه فارغ التحصیلانی دارد که صاحب اثر، ایده، فعالیت و خدمت در سطح شهرستان، استان و کشور هستند.

رئیس اداره بیان داشت: این جشنواره ضمن تجلیل از خیرین بزرگوار که در راه تعلیم و تربیت دانش آموزان کوشش کردند و فرزندان را یاری کردند، بیان می کند آموزش و پرورش نیازمند کمک به خیرین بزرگوار جهت رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی است. 750 نفر دانش آموز در سه دوره تحصیلی در این روستا مشغول به تحصیل هستند که هر یک نشان دهنده افتخار بزرگی برای روستای سهروفیروزان است.

رئیس اداره در ادامه صحبت های خود کمبود نمازخانه، کتابخانه و سیستم گرمایشی استاندارد را از نیازهای امروز آموزش و پرورش پیربکران بیان کرد.

وی در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: مسیر موفقیت شما مطالعه کردن است. تاکید دین ما به خواندن است. مطالعه و فکر کردن از رموز موفقیت شما دانش آموزان در امر تحصیل است. شهدا رفتند و امنیت را برای ما گذاشتند و وظیفه یکایک ما است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

بعد از صحبت های رئیس اداره، مامورین نیروی انتظامی حاضر در جلسه و سازمان دانش آموزی مدرسه با اهدای شاخه گل جلوی عکس شهید، به شهید خیر مدرسه ساز ادای احترام کردند.

در این مراسم رئیس بنیاد شهید شهرستان فلاورجان، جمعی از مسئولین بخش پیربکران، جمعی از مسئولین محلی و خانواده شهدای روستای سهروفیروزان حضور داشتند.

گفتنی است طبق وصیت شهید رجبعلی زاهدی با فروش خانه مسکونی و زمین کشاورزی وی، مدرسه شهید زاهدی در روستای سهروفیروزان ساخته شد.

در این جشنواره از طرف خانواده شهید خیر مدرسه ساز، پدر دو شهید دیگر روستای سهروفیروزان مبلغی جهت کمک به مدرسه اهدا شد. همچنین دهیار سهروفیروزان یک دستگاه کولر به مدرسه شهید زاهدی اهدا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار