فریبرز حمیدی: استان‌ها در اجرای مطلوب مدرسه محوری ارزیابی می‌شوند

تهران (پانا) - مشاور و جانشین وزیر در ستاد راهبردی مدرسه محوری در هفتمین جلسه این ستاد با مدیران معین استان‌ها اظهار کرد: امیدواریم با اجرای مطلوب و شایسته 6 برنامه اجرایی مدرسه محوری در گام اول بتوانیم بستر و شرایط مناسبی را برای تحول و توسعه مدارس با مشارکت همه عوامل مؤثر در تعلیم و تربیت فراهم آوریم.

کد مطلب: ۹۰۸۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
فریبرز حمیدی: استان‌ها در اجرای مطلوب مدرسه محوری ارزیابی می‌شوند

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش‌وپرورش، فریبرز حمیدی در هفتمین جلسه ستاد مدرسه محوری اظهارکرد: مهم‌ترین واصلی‌ترین سیاست وزیرآموزش‌وپرورش اجرای دقیق مدرسه محوری است و تمام تلاش‌ها باید معطوف به ثمر نشستن شیوه‌نامه نظام مدرسه محوری باشد و در گام اول اجرای هماهنگ و منسجم شش برنامه مدرسه محوری در استان‌ها ملاک عمل باشد.

وی در ادامه افزود: قطعاً با اجرای دقیق و منظم این شش برنامه؛ بستر و شرایط خوبی برای فرآیندهای مدرسه محوری فراهم خواهد شد. بر این اساس استان‌های کشور در شش قطب توسط مدیران معین مورد رصد، پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

حمیدی با اشاره به فعالیت‌های مستمر ستاد مدرسه محوری اظهار کرد: ترویج و تبیین گفتمان مدرسه محوری در استان‌ها، نظارت مستمر و هدفمند از برنامه‌های مدرسه محوری و همچنین تشکیل جلسات ویژه رابطین استان‌ها در مدرسه محوری از وظایف اصلی مدیران معین استان‌ها است. لذا مدیران معین استان‌ها باید گزارش ارزیابی ماهانه خود را از استان‌های تحت پوشش براساس کاربرگ های ارزیابی به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

حمیدی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با اجرای مطلوب و شایسته 6 برنامه اجرایی مدرسه محوری در گام اول بتوانیم بستر و شرایط مناسبی را برای تحول و توسعه مدارس با مشارکت همه عوامل مؤثر در تعلیم و تربیت فراهم آوریم.‌

شایان‌ذکر است شش برنامه ارزیابی و تضمین کیفیت؛ برنامه ویژه مدرسه؛ سنجش و توسعه شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای مدیران مدارس؛ انتخاب و انتصاب مدیران؛ آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی پیشران مدارس؛ بازمهندسی ساختار تصمیم‌گیری در مدرسه گام اول نظام مدرسه محوری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار