در گفت‌وگو با پانا

معاون فرهنگی وزیر ارشاد: وزارت ارشاد در واردات کاغذ تنها نقش نظارتی دارد

تهران (پانا) - معاون فرهنگی وزیر ارشاد به وظیفه کارگروه ساماندهی کاغذ را یک وظیفه نظارتی توصیف کرد.

کد مطلب: ۹۰۸۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون فرهنگی وزیر ارشاد: وزارت ارشاد در واردات کاغذ تنها نقش نظارتی دارد

محسن جوادی معاون فرهنگی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه شروع‌ به کار سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره حمایت‌های این معاونت از ناشران کشور بعد از بحران اخیر گرانی کاغد گفت: در آستانه شروع نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سعی کردیم همکاری بیشتری با ناشران داشته باشیم و بعضی ناشران کاغذهای خود را به تازگی تحویل گرفتند.

وی افزود: وزارت ارشاد واردکننده کاغذ نیست بلکه تنها در مقام نظارتی قرار دارد و ما امیدواریم در سایه این راهنمایی و نظارت توزیع کاغذ منظم‌تر از گذشته اتفاق بیفتد.

محسن جوادی با اشاره به واردات کاغذ پیش از دخالت وزارت ارشاد با استفاده از ارز دولتی گفت: در دوره پیش از تشکیل کارگروه کاغذ در وزارت ارشاد واردات کاغذ با ارز 3هزار و 200 تومان یا مبالغ کمتر و بیشتر از آن وارد شد اما ما مسئولیت حقوقی در آن نداشتیم. از زمان تشکیل کارگروه ساماندهی کاغذ در شهریورماه گذشته، واردکننده‌ها با نظارت و تایید کارگروه و در خدمت اهداف تعیین‌شده به واردات و توزیع کاغذ می‌پردازند.

معاون وزیر ارشاد درباره احتمال احتکار کاغذ در دست واردکنندگان گفت: در صورتی که هر یک از واردکنندگان از تصمیمات کارگروه تبعیت نکنند وزارت ارشاد رابطه خود را با او قطع می‌کند.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 4 تا 14 اردیبهشت 98 در مصلای امام خمینی (ره) برپا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار