در گفت‌وگو با پانا

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران: علاوه بر حضور چین به عنوان میهمان ویژه، متفکران دنیای عرب را دعوت کردیم

تهران (پانا) - قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران به ذکر برنامه‌های نمایشگاه برای هیئت‌ها و میهمانان خارجی پرداخت.

کد مطلب: ۹۰۸۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران: علاوه بر حضور چین به عنوان میهمان ویژه، متفکران دنیای عرب را دعوت کردیم

قادر آشنا قائم مقام سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در آستانه آغاز به کار این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به حضور هیئتی فرهنگی از کشور چین به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه سی‌ودوم گفت: معاونت مطبوعاتی حزب کمونیست چین در رأس این هیئت به ایران می‌آید و این هیئت که تعداد آن 180 الی 200 نفر هستند در مراسم افتتاحیه نمایشگاه حضور خواهد داشت .

وی افزود: این هیئت از چند کتاب‌هاب مرتبط با ایران رونمایی خواهد کرد که یکی از آنها کتابی است که حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از تروریسم را رد میکند. این هیئت همچنین برنامه‌هایی در محیط های دانشگاهی ازجمله دانشگاه تهران دارد که از جمله آنها میزگردهایی درباره فرهنگ و تاریخ و تمدن ایران و چین خواهد بود.

آشنا درباره اهمیت حضور هیئت‌های خارجی در نمایشگاه کتاب تهران گفت: ما برای همه هیئت‌هایی که وارد نمایشگاه کتاب می‌شوند برنامه داریم و آنها از توانمند‌های هموطنان ما بازدید خواهند کرد و با محیط های دانشگاهی گفت‌وگو خواهند کرد.

قائم مقام سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره برنامه‌های فرهنگی در نمایشگاه سی‌و دوم گفت: امسال اغلب برنامه‌های فرهنگی به اتحادیه ناشران واگذار شد.

به گفته «آشنا» موضوع بعدی «مقاومت» است و ما برای این بخش 4 نفر از متفکران برجسته جهان عرب را از کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین به نمایشگاه دعوت کردیم که میتوان به نام‌های خالد ابوخالد، طراد حماده سیاستمدار شیعه لبنانی و وزیر اسبق کابینه سینیوره، و ابونذال اشاره کنم.

به گفته آشنا، خود ناشران هم برنامه‌های مختلفی دارند که یکی از آنها جشن امضای کتاب با حضور نویسندگان و صاحبان آثار است که در غرفه ناشر موردنظر طی ایام نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:امسال برنامه‌های فرهنگی را فصل‌بندی کردیم و بسیاری از برنامه‌هایی که سال‌های گذشته مخاطب کمی داشتند حذف کردیم. الته سعی شد تا جای ممکن بر غنای برنامه ها بیفزاییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار