رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها:

تلفات ناشی از تصادف‌های جاده‌ای در یک سال گذشته افزایش یافت

تهران (پانا) - رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور با اشاره به افزایش تصادفات و تلفات انسانی در یک سال گذشته می‌گوید تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۱.۷ درصد بیشتر بود.

کد مطلب: ۹۰۸۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تلفات ناشی از تصادف‌های جاده‌ای در یک سال گذشته افزایش یافت

به گزارش صدا و سیما، محمد بخارایی گفت: آمار نشان می‌دهد تعداد مصدومان و مجروحان تصادفات جاده‌ای ۱۰درصد و تعداد کشته‌شدگان ناشی از تصادفات در یک سال گذشته در مقایسه با سال قبل آن (۱۳۹۶) ۱/۷ درصد افزایش یافته است.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور گفت: سالانه ۷۰۰ هزار تصادف و سانحه رانندگی در کشور رخ می‌هد که ۴۰۰ هزار مجروح و معلول و بیش از ۱۶ هزار کشته برجای می‌گذارد و عامل انسانی بیشترین نقش را در این میزان تلفات دارد.

وی افزود: سهم وسیله نقلیه و جاده در این تصادفات حدود ۳۰درصد است و بررسی‌ها نشان داده خستگی راننده موجب ۴۰درصد تصادفات منجر به تلفات انسانی بوده است.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با انتقاد از کاهش بودجه راهداری در سال جاری گفت: میزان اسمی اعتبارات راهداری در سال ۹۸ در مقایسه با سال گذشته، ۱۷ درصد کاهش یافته است و این در حالی است که کاهش ارزش ریالی بودجه راهداری هم حدود ۴۰درصد دیگر از این بودجه را کاهش می‌دهد و مجلس شورای اسلامی باید نسبت به این موضوع که نتیجه مستقیم در افزایش ایمنی راه‌ها دارد اقدام عاجلی انجام دهد.

بخارایی افزود: در میان کشته‌های ناشی از تصادفات، سالانه حدود دو هزار دانش‌آموز نیز دیده می‌شود که بخش مهمی از این آمار، ناشی از جانمایی نامناسب مدرسه است.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی از جمله عواملی است که می‌تواند نقش مهمی در کاهش تلفات انسانی داشته باشد و به همین دلیل، کمیسیون ایمنی راه‌ها مصوب کرد جشنواره فرهنگی صوتی و تصویری ایمنی ترافیک برگزار شود و مسئولیت این کار به جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها سپرده و مقرر شد این همایش، هفتم اردیبهشت امسال همزمان با روز ملی ایمنی حمل و نقل در تهران برگزار شود.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها افزود: در این جشنواره که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات مسئول وزارتخانه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، کشور، و همچنین دستگاه‌هایی مانند پلیس راه نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس کل کشور در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد، از مجموع ۲۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه در محورهای فیلم کوتاه، تیزر، انیمیشن، کلیپ، نماهنگ و فایل صوتی به آثار برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

وی افزود: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره که از این پس سالانه برگزار خواهد شد، جلب توجه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر به موضوع ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات است و امسال، محوریت و رویکرد اصلی جشنواره موتورسواران و کودکان هستند که ۴۵درصد آسیب‌های رانندگی به این دو گروه بر می‌گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار