در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

واکنش نماینده مجلس به افزایش احتمال فیلتر اینستاگرام در ایران

زرآبادی: نباید برای دفاع از حق سرداران ایرانی، با فیلتر اینستاگرام حق شهروندان را ضایع کنیم

تهران (پانا) - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نباید برای دفاع از سرداران ایرانی و اعتراض به بسته شدن صفحات آنان در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با فیلتر کردن آن، حقوق شهروندی مردم را ضایع کرد.

کد مطلب: ۹۰۸۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
واکنش نماینده مجلس به افزایش احتمال فیلتر اینستاگرام در ایران

سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اظهارات اخیر برخی مسئولان و فعالان سیاسی اصولگرا مبنی بر لزوم فیلتر شدن شبکه اجتماعی اینستاگرام، اظهار کرد: «نباید برای مقابله با اقدام ناپسند مسئولان شبکه اجتماعی اینستاگرام (حذف حساب‌های کاربری سرداران ایرانی) و به طور کلی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا (تروریستی خواندن سپاه) اقدام به محدودسازی شهروندان و ضایع کردن حقوق ایرانیان کنیم.»

او ادامه داد: «این موضوع (بسته شدن صفحه مسئولان ایرانی در اینستاگرام) به عقیده من باید از طریق حقوقی و مجاری بین‌المللی پیگیری شود و درجهت احقاق حقوق خود برآییم نه اینکه حقوق شهروندی ایرانیان را محدود کنیم.»

این عضو کمیسیون صنایع و معادن خانه ملت با اشاره به ناموفق بودن تجربه فیلتر تلگرام در ایران، بیان کرد: «تجربه فیلترینگ ما موفق نبوده و امروز عملا شاهد رشد فیلترشکن‌ها و استفاده از همان شبکه‌های فیلتر شده هستیم. تکنولوژی را نمی‌توان محدود کرد.»

زرآبادی یادآور شد: «باید از راه درستی برای مقابله با اقدامات خصمانه علیه ایران و مسئولان کشورمان استفاده کنیم. در مقابل اینکه آن‌ها اقدام به تحریم ایران و محدودسازی حقوق ایرانیان و انجام رفتارهای خلاف عرف و حقوق بین‌الملل می‌کنند، نباید ما برای پاسخ دادن به آن حقوق شهروندی افراد و شهروندان خود را ضایع کنیم.»

این نماینده مجلس تصریح کرد: «با فیلتر شدن تلگرام کسب‌وکارهای تلگرامی به اینستاگرام کوچ کردند. اگر این شبکه را فیلتر کنیم دوباره برای این کسب‌وکارها مشکل ایجاد خواهیم کرد. باید از حق خود دفاع کنیم ولی از مسیر درست آن. نباید دفاع از حقوق ایران با محدود کردن حقوق شهروندان همراه باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار